Porsche 718 Cayman GT4 doczeka się „wielkiego brata”. 718 Cayman GT4 RS, czyli nowy topowy wariant w rodzinie 718, jest już niemal gotoowe do światowej premiery, zaplanowanej na listopad 2021 r. Samochód, pierwszy w gamie 718 z oznaczeniem RS, znajduje się już w ostatniej fazie testów drogowych.
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Ambasador marki Porsche i kierowca rozwojowy Jörg Bergmeister pokonał północną pętlę toru Nürburgring o długości 20 832 m lekko zamaskowanym produkcyjnym egzemplarzem 718 Cayman GT4 RS w ciągu 7:09,300 min. Na krótszym, liczącym 20,6 km okrążeniu, które wcześniej służyło za punkt odniesienia, zanotował czas 7:04,511 min – to o 23,6 s szybciej niż w przypadku 718 Cayman GT4.
Testowy samochód został wyposażony w wyścigowy fotel oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które będą opcjonalnie dostępne dla klientów. Stan i wagę pojazdu potwierdził notariusz.
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Co wiemy o Porsche Cayman GT4 RS? Samochód bazuje na niezwykle zaawansowanym Caymanie GT4. Przypomnijmy, że jest to właściwie wyścigowy samochód z homologacją drogową, jego wyposażenie standardowe obejmuje m.in. kubełkowe fotele pasami z sześciopunktowymi pasami, klatkę bezpieczeństwa i szereg spojlerów z dużym stałym tylnym skrzydłem.
Źródłem mocy Caymana GT4 jest wolnossący silnik o pojemności 4.0, który generuje 420 KM mocy i również 420 Nm momentu obrotowego. To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 4,4 s i mógł osiągnąć prędkość 304 km/h.
Porsche 718 Cayman GT4 RS
O Caymanie GT4 RS wiemy natomiast niewiele. Nie jest pewne nawet czy samochód otrzyma większa moc. Porsche obiecuje jednak znacznie lepsze prowadzenie i bardziej spontaniczną reakcją na ruchy kierownicą. Ma to być osiągnięte m.in. poprzez zmniejszenie masy samochodu oraz jeszcze lepszy poziom docisku aerodynamicznego.
Porsche 718 Cayman GT4 RS
- Podczas prac rozwojowych zapewniliśmy 718 Cayman GT4 RS wszystko, co charakteryzuje prawdziwe Porsche z rodziny RS: lekką konstrukcję, większą siłę docisku, wyższą moc oraz, rzecz jasna, jeszcze wyższy poziom responsywności i informacji zwrotnych w odpowiedzi na komendy kierowcy. Poszczególne udoskonalenia w zakresie dynamiki jazdy są zdecydowanie odczuwalne – czego dowód stanowi fantastyczny czas okrążenia północnej pętli” – powiedział szef linii modelowej GT, Andreas Preuninger.
- 718 Cayman GT4 RS to maszyna bez kompromisów. Na górskich drogach jest zwinne niczym gokart, a na torze okazuje się imponująco stabilne i dobrze wyważone. W przeciwnym razie taki czas okrążenia nie byłby nawet w zasięgu – skomentował Jörg Bergmeister. - GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie Porsche kiedykolwiek stworzyło. A zapierający dech w piersiach dźwięk, który wytwarza jego silnik, po prostu trzeba usłyszeć! – dodał ten światowej klasy kierowca, który na rozwój 718 Cayman GT4 RS, a ściślej – na jazdy testowe i „szlifowanie” konfiguracji, poświęcił ponad 500 roboczogodzin.
Porsche 718 Cayman GT4 zostanie zaprezentowane już w listopadzie.