Porsche wprowadza do oferty dwa wyjątkowo mocne modele – 718 Spyder i 718 Cayman GT4.
Po raz pierwszy w historii 718 Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowego 6-cylindrowego silnika o pojemności 4,0 l.
Porsche 718 Spyder
W każdym z aut wolnossący boxer osiąga moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm (od 5000 do 6800 obr./min.). To o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM.
Oba auta wyposażone są również w ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h. Porsche 718 Cayman GT4 może osiągnąć nawet 304 km/h. Każde z aut przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s.
Porsche 718 Spyder
Po raz pierwszy w wysokoobrotowym silniku zastosowano piezoelektryczne wtryskiwacze. Rozdzielają one każdy proces wtrysku na maksymalnie pięć osobnych faz.
Konstruktorzy podkreślają niezwykle wysoki docisk generowany przez pakiet aerodynamiczny. W dużym stopniu jest to zasługa nowego, jednokomorowego tłumika tylnego zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla większego dyfuzora, który odpowiada za około 30 proc. siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4.
W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4 ze stałym tylnym skrzydłem, 718 Spyder ma tylny aktywny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h.
Porsche 718 Spyder
Kolumnowe przednie i tylne zawieszenie obu aut zostało dodatkowo zmodyfikowane – korzysta teraz z wyścigowej techniki. Bezpośrednie połączenie z podwoziem jest częściowo realizowane za pomocą przegubów kulowych. System tłumienia Porsche Active Suspension Management ze zmniejszonym o 30 mm prześwitem obniża położenie środka ciężkości i zwiększa potencjał w zakresie dynamiki. Z tego samego systemu korzysta 718 Spyder. Układ Porsche Stability Management (PSM) działa tu z jeszcze większą czułością niż w „”cywilnych” odmianach. Standard obejmuje m.in Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.
Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.