W 2017 to drugi z rzędu rok, w którym Porsche notuje rekordową sprzedaż. W ciągu minionych 12 miesięcy Porsche dostarczyło na całym świecie około 246 tysięcy aut.
Oznacza to, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen rok do roku zaliczył wzrost sprzedaży o 4 proc. Znaczący wkład w ten wynik miała nowa Panamera, która znalazła blisko 28 tys. nabywców, o 83% więcej niż rok wcześniej.
Porsche Panamera
Dużym powodzeniem cieszyły się szczególnie hybrydowe wersje Panamery, a warto przypomnieć, że Panamera Turbo S E-Hybrid to topowy wariant całej linii modelowej.
Obok Porsche Panamera także dostawy samochodów z linii modelowej 718 (Cayman i Boxster) znacznie przekroczyły poziom notowany rok wcześniej. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku dostarczono około 25 tys. tych sportowych aut z umieszczonym centralnie silnikiem, co stanowi 6-procentowy wzrost rok do roku.
Również fascynacja Porsche 911 trwa nieprzerwanie: w 2017 r. po raz kolejny przekazano klientom ponad 32 tys. egzemplarzy tego modelu.
Porsche 718 Cayman i Boxster
Jednak dziś przedaż zależy głównie od samochodów typu SUV i nie inaczej jest w przypadku Porsche. W zeszłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem marki okazał się Macan, który utrzymał wysokie zainteresowanie sprzed roku, z wynikiem ponad 97 tys. dostarczonych pojazdów (+2%).
Największym pojedynczym rynkiem zbytu firmy Porsche pozostały Chiny. W ubiegłym roku dostarczono tam 71 tys. aut, o 10 procent więcej niż w roku 2016. Wyniki zanotowane w USA (+2%) oraz Europie (+2%) stanowią kontynuację wzrostów z poprzednich lat.
Na rodzimym niemieckim rynku klienci odebrali 28,4 tys. samochodów, niemal tyle samo co rok wcześniej.
W tym roku Porsche zamierza ustabilizować sprzedaż na uzyskanym już wysokim poziomie. Ma w tym pomóc m.in. wprowadzenie modelu Cayenne na kolejne kluczowe regiony sprzedaży, czyli w USA i w Chinach.