Porsche zaprezentowało modele 718 Boxster i Cayman w purystycznej wersji T.
Nowy wariant ma łączyć 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser z wyjątkowo emocjonującymi wrażeniami z jazdy. Samochód standardowo wyposażony jest w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm oraz pakiet Sport Chrono.
Porsche 718 Cayman i Boxster T
718 T występuje wyłącznie z bazowym silnikiem. Zarówno Boxster, jak i Cayman dysponują 6-stopniową przekładnią manualną oraz układem Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Na życzenie dostępna jest także dwusprzęgłowa skrzynia PDK.
Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie. 718 T czuje się jak w domu przede wszystkim na krętych, wąskich drogach. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach.
Porsche 718 Cayman T
Moduł Porsche Communication Management (PCM) zastąpiono pojemnym schowkiem, chociaż nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu inforozrywki, mogą zamówić go bez dopłaty. W sumie zabiegi te pozwoliły zrównoważyć przyrost masy własnej spowodowany instalacją filtra cząstek stałych dla silników benzynowych (GPF).
Charakter 718 T we wnętrzu podkreśla szereg sportowych dodatków: poręczna, 360-milimetrowa sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy i skórzanym obszyciem, czarne tarcze wskaźników zdobione logo „Boxster T” lub „Cayman T”, które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie.
Porsche 718 Boxster T
Z zewnątrz auto wyróżniają szare obudowy lusterek bocznych (odcień Agate Grey) oraz logo „718 Boxster T” lub „718 Cayman T” umieszczone po bokach. Z tyłu można rozpoznać je również po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem.
Jeśli chodzi o kolory karoserii, do wyboru są: czarny, czerwony Indian Red, żółty Racing Yellow i biały, a także metaliczne lakiery: biały Carrara White, czarny Deep Black oraz srebrny GT Silver. Dostępne są też dwa kolory specjalne: pomarańczowy Lava Orange i niebieski Miami Blue.
Porsche 718 Cayman T
Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 300 KM zapewnia Porsche 718 T doskonałe przyspieszenia i rozkręca się do 7500 obr/min. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń.
Sport Plus dodatkowo „wyostrza” prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.
W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł, włącznie z VAT. Nowe modele można już zamawiać.