Porsche wprowadza na rynek Cayenne S Coupé. samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec lipca.
Sercem Porsche Cayenne S Coupé jest 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 440 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm gwarantuje wyśmienite przyspieszenie – ze standardowym pakietem Sport Chrono nowy SUV coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a dzięki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukującym masę wynik ten spada do 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.
Ceny Cayenne S Coupé zaczynają się od 498 tys. zł. Oprócz pakietu Sport Chrono standardowe wyposażenie obejmuje wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).
]Nowym Cayenne S Coupé Porsche rozszerza gamę wersji tego modelu. Z końcem maja w salonach Porsche pojawią się Cayenne Coupé o mocy 340 KM oraz Cayenne Turbo Coupé o mocy 550 KM.
Najważniejsze cechy Coupé to bardziej wyraziste proporcje z unikalną tylną częścią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, dwie różne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kształt osobnych foteli, z wysokością siedziska obniżoną względem Cayenne o 30 mm. Standardowo samochód wyposażono w panoramiczny, stały szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostępny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji.
2,9-litrowy silnik biturbo Cayenne S Coupé generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1800 do 5500 obr./min. Obie turbosprężarki umieszczono tu pomiędzy rozwidlonymi głowicami. W rezultacie jednostka ma zwarte wymiary i może być zamocowana niżej, co z kolei obniża środek ciężkości.
Kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą, a to zmniejsza masę jednostki i oznacza, że kolektor jest otoczony płynem chłodzącym, co zwiększa efektywność procesu spalania, szczególnie przy pełnym obciążeniu.