Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant – Cayenne Coupé.
Porsche Cayenne Coupe
Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie unikalną tylną partią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, kanapa wyprofilowana z myślą o dwójce pasażerów oraz dwie różne koncepcje dachu – standardowo montowany panoramiczny, stały dach szklany oraz opcjonalny dach z włókien węglowych.
Porsche Cayenne Coupe
Cayenne Coupe wyróżnia się stylizacją tylnej części nadwozia. Znacznie mocniej opadająca linia dachu sprawia, że Cayenne Coupé wydaje się bardziej dynamiczne. Charakterystyczną sylwetkę Coupé dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu – przednia szyba i słupki A są tu bowiem pochylone bardziej niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm, podkreślając rzeźbę karoserii. A ponieważ tylna tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku, samochód wydaje się znajdować bliżej ziemi.
Porsche Cayenne Coupe
Obecna generacja Cayenne Turbo była pierwszym SUV-em, w którym zastosowano adaptacyjny spojler dachowy. Nowe Cayenne Coupé idzie o krok dalej – we wszystkich odmianach modelu "lotka" dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś.
Nowe Cayenne Coupé jest standardowo wyposażone w panoramiczny, stały dach szklany o powierzchni 2,16 m2. Zintegrowana roleta chroni wnętrze zarówno przed zbyt intensywnym nasłonecznieniem, jak i przed zimnem.
Porsche Cayenne Coupe
Na życzenie Coupé występuje z profilowanym dachem z włókien węglowych. Środkowe przetłoczenie nadaje mu charakterystyczny wygląd samochodu sportowego, podobnie jak w przypadku Porsche 911 GT3 RS.
Karbonowy dach jest oferowany w ramach jednego z trzech sportowych pakietów optymalizujących masę pojazdu. Pakiety te obejmują również elementy Sport Design oraz nowe, 22-calowe obręcze GT Design o obniżonej masie, a we wnętrzu – środkowe panele foteli pokryte tkaniną o klasycznym, kraciastym wzorze oraz akcenty z włókien węglowych i Alcantary. W przypadku Cayenne Turbo Coupé pakiet zawiera też sportowy układ wydechowy.
Porsche Cayenne Coupe
Nowe Porsche Cayenne Coupé to samochód czteroosobowy. Z przodu zamontowano nowe sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające optymalne podparcie boczne. Z tyłu Coupé jest standardowo wyposażone w kanapę wyprofilowaną na kształt dwóch pojedynczych siedzeń.
Alternatywnie, bez dopłaty, można zamówić komfortowe tylne siedzenia znane z Cayenne. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o 30 mm niżej niż w Cayenne, co oznacza, że pomimo sportowej, obniżonej sylwetki mają do dyspozycji dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów, a po złożeniu kanapy wzrasta do 1540 litrów (Cayenne Turbo Coupé: od 600 do 1510 litrów).
Porsche Cayenne Coupe
Porsche Cayenne Coupé korzysta ze wszystkich rozwiązań technicznych stosowanych w Cayenne III, w tym silników, scyfryzowanej koncepcji obsługi i wyświetlania informacji oraz systemów łączności.
W chwili premiery rynkowej Porsche Cayenne Coupé dostępne są dwie wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupé, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h.
Topowe Cayenne Turbo Coupé napędzane jest 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.
Nowy Porsche Cayenne Coupé jest już dostępne w sprzedaży, w salonach Porsche pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupé oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupé.
Wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono.