Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), a także w Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Wszystkie elementy podwozia i układy sterowania, takie jak Porsche Traction Management (PTM) czy opcjonalny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), zaprojektowano specjalnie z myślą o optymalnych osiągach na utwardzonej nawierzchni.
- Porsche Cayenne GTS. Zawieszenie
- Porsche Cayenne GTS. Silnik i napęd
- Porsche Cayenne GTS. Nadwozie
- Porsche Cayenne GTS. Wnętrze
- Porsche Cayenne GTS. Ceny i premiera rynkowa
Porsche Cayenne GTS. Zawieszenie
Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), a także w Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Wszystkie elementy podwozia i układy sterowania, takie jak Porsche Traction Management (PTM) czy opcjonalny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), zaprojektowano specjalnie z myślą o optymalnych osiągach na utwardzonej nawierzchni.
Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS. Silnik i napęd
Odświeżone Porsche Cayenne GTS jest napędzane przez 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowanie, który przeszedł gruntowną rewizję techniczną. Zaowocowało to przyrostem mocy: motor generuje obecnie 368 kW (500 KM), co w porównaniu z poprzednikiem oznacza dodatkowe 30 kW (40 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 660 Nm, o 40 Nm więcej niż wcześniej.
Zmodernizowana została 8-biegowa skrzynia Tiptronic S, która w trybach Sport oraz Sport Plus szybciej zmienia przełożenia.
Porsche Cayenne GTS
Kolejną nowością jest wyposażenie skrzyni rozdzielczej napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w niezależny obieg chłodzenia cieczą, zapewniający dodatkową stabilność przy stałym obciążeniu, na przykład podczas jazdy po torze lub górskich serpentynach. Również to rozwiązanie pochodzi z wariantu o najwyższych osiągach – Turbo GT.
Nowe Cayenne GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS. Nadwozie
Porsche Cayenne GTS wyróżniają czarne napisy „GTS” po bokach i z tyłu samochodu, specyficzny przedni pas z większymi wlotami powietrza chłodzącego, przyciemnione reflektory i tylne światła oraz czerwone zaciski hamulcowe.
Dodatkowe elementy nadwozia wchodzące w skład standardowego pakietu Sport Design, takie jak osłony progów, przednie wstawki, i poszerzenia nadkoli, a także obramowania bocznych szyb mają teraz czarne wykończenie o wysokim połysku, podczas gdy w poprzednich wariantach GTS niektóre z tych części były lakierowane na kolor nadwozia.
Porsche Cayenne GTS
Z kolei końcówki sportowego układu wydechowego, wcześniej czarne, zyskały ciemnobrązowe wykończenie – Dark Bronze. Charakterystyczny design wariantów z rodziny GTS kompletują 21-calowe felgi RS Spyder w kolorze antracytowej szarości – Anthracite Grey.
Porsche Cayenne GTS. Wnętrze
We wnętrzu nowego Cayenne GTS dominuje materiał Race-Tex. Ta przypominająca zamsz tkanina pokrywa podsufitkę, podłokietniki i „boczki” drzwi, a także środkowe panele sportowych foteli z 8-kierunkową regulacją elektryczną.
Porsche Cayenne GTS
Porsche oferuje też dwa alternatywne, zarezerwowane dla wariantów GTS pakiety wykończenia wnętrza: z elementami w kolorze Carmine Red lub Slate Grey Neo. Zapewniają one nabywcom dodatkowe pole do personalizacji.
Na życzenie dostępny jest sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami w kolorze Dark Bronze. Jest on dostępny w ramach trzech różnych sportowych pakietów optymalizujących masę własną. Obejmują one także lekki dach i tylny dyfuzor z włókna węglowego oraz uszczuploną izolację. W zależności od wyposażenia pakiety te mogą obniżyć masę własną samochodu nawet o 25 kg.
Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS. Ceny i premiera rynkowa
W Polsce nowe Porsche Cayenne GTS z nadwoziem SUV jest oferowane w cenie od 677 tys. zł, a SUV Coupé – od 693 tys. zł. Samochody można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach latem 2024 roku.