Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest dostępna z nadwoziami typu SUV oraz SUV Coupe.
W Cayenne S E-Hybrid zmodyfikowany, 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 260 kW (353 KM) współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 130 kW (176 KM). Razem osiągają one moc systemową 382 kW (519 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. To oznacza świetne osiągi: Cayenne S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 263 km/h.
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Technika dwukomorowa i dwuzaworowa oferuje szerokie spektrum charakterystyki. Jednocześnie nowe warianty S E-Hybrid korzystają z optymalizacji układu hybrydowego obecnej generacji Cayenne.
Zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 90 kilometrów (EAER city), chociaż praktyce będzie na pewno mniejszy. Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o dużej, jak na hybrydę plug-in, pojemności 25,9 kWh. Duży akumulator oznacza długie ładowanie. Pokładowa ładowarka AC o mocy do 11 kW przy odpowiednim źródle prądu pozwala na pełne naładowanie akumulatora Cayenne S E-Hybrid w niecałe dwie i pół godziny.
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe obręcze i układ wydechowy z dwiema podwójnymi końcówkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej.
Cayenne S E-Hybrid z nadwoziem SUV wyróżnia się pakietem zewnętrznym z elementami w kolorze srebrnym, a w wersji Coupe mają one kolor czarny. Standardowe wyposażenie stanowią reflektory matrycowe LED Matrix, w opcji dostępne są reflektory LED Matrix HD.
Wyposażenie seryjne obejmuje również fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, a także pakiet wykończenia wnętrza Diamar w kolorze Silvershade. Kierowca może także korzystać z dodatkowych funkcji aplikacji My Porsche oraz nowych funkcjonalności Apple CarPlay.
Porsche Cayenne S E-Hybrid można już zamawiać. Ceny tego modelu zaczynają się od 519 tys. zł (Coupé od 539 tys. zł).