Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona o topowy wariant. Tak jak wcześniej, najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in. Porsche udoskonaliło technikę następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid w wielu obszarach, osiągając znaczne wzrosty – zwłaszcza w zakresie osiągów oraz zasięgu w trybie elektrycznym.
Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.
W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym (w mieście). Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji. Standardem w jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid będzie dostępne zarówno jako klasyczny SUV, jak i Coupe. Samochód wyróżnia się zarezerwowaną dla odmian Turbo stylistyką przedniego pasa, z powiększonymi wlotami powietrza chłodzącego, zaakcentowanymi błyszczącymi czarnymi prowadnicami powietrza. Ponadto nakładki na nadkola i tylny zderzak lakierowane na kolor nadwozia. Inne wyróżniki Turbo E-Hybrid to dwie podwójne końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
]Wewnątrz znajdziemy aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Podsufitkę pokrywa materiał Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną sportową kierownicę GT z przełącznikiem umożliwiającym szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy oraz obite skórą sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są komfortowe siedzenia ze skórzaną tapicerką oraz 14-kierunkową regulacją.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe będzie dostępne również z pakietem GT. Pod kątem tej wersji zestrojono wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne. Nadwozie zostało obniżone o 10 mm, a zastosowanie specyficznych łożysk i związane z tym zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°) – w połączeniu z szerszymi oponami – zapewnia bardziej dynamiczne reakcje układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję prowadzenia i wyraźnie lepszą przyczepność na łukach.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Standardem pakietu GT są również wysokowydajne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Z zewnątrz pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego.
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
Samochody można już zamawiać. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. zł, a Coupe - od 880 tys. zł. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, w cenie od 1,021 mln zł, jest ograniczona do rynków, gdzie ze względu na lokalne przepisy nie oferuje się już Cayenne Turbo GT. Dotyczy to większości krajów UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu oraz Singapuru.