Na specjalnym pokazie w Szanghaju zadebiutowało Porsche Macan po modernizacji. Ten kompaktowy SUV zadebiutował w 2014 r. i od tamtej pory zdążył odnieść wielki sukces. Teraz został udoskonalony – zarówno pod względem wzornictwa, komfortu czy łączności, jak i dynamiki jazdy.
Porsche Macan po liftingu
Porsche Macan został standardowo wyposażony w LED-owe reflektory główne. Układ oświetlenia z trójwymiarowymi modułami może być dodatkowo, na życzenie, zoptymalizowany – system Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS) adaptacyjnie steruje wiązką światła.
Przeprojektowany przedni pas sprawia, że samochód wydaje się jeszcze szerszy. Nawiązanie do innych modeli Porsche stanowi trzyczęściowy, trójwymiarowy pas świetlny LED oraz czteropunktowy design świateł hamowania.
Porsche Macan po liftingu
Odniesienie do „911” we wnętrzu nowego Porsche Macan stanowi opcjonalna sportowa kierownica GT. W ramach dostępnego na życzenie pakietu Sport Chrono kierownica zostaje wzbogacona o przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response.
Listę opcji z zakresu komfortu poszerzono o podgrzewaną przednią szybę oraz jonizator powietrza, służący poprawie jego jakości w kabinie. Nowe kolory nadwozia, takie jak „Miami Blue”, „Mamba Green Metallic”, „Dolomite Silver Metallic” i „Crayon”, w połączeniu z nowymi pakietami wykończenia wnętrza sprawiają, że Macan oferuje teraz jeszcze większy zakres indywidualizacji.
Porsche Macan po liftingu
Porsche wykorzystało lifting modelu także jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia bardziej komfortowe prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.
Nowy system Porsche Communication Management (PCM) sprawia, że Macan oferuje pełną łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej typowej dla Porsche, wznoszącej się konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali. Harmonijnie zintegrowano go z nowo zaprojektowanym panelem wskaźników.
Porsche Macan po liftingu
Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, tak i tu interfejs użytkownika systemu infotainment można spersonalizować za pomocą „kafelków”. Przeprojektowane zostały również otwory wentylacyjne, znajdujące się teraz poniżej środkowego ekranu.
Każdy egzemplarz modelu Macan jest wyposażony w moduł Connect Plus. Moduł ten umożliwia działanie różnych cyfrowych funkcji i usług, takich jak inteligentna obsługa głosowa oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym – to elementy należące do seryjnego systemu nawigacji online.
Porsche Macan po liftingu
Jednym z jego kluczowych elementów jest połączenie „Here Cloud”, które oferuje najświeższe informacje o ruchu pochodzące z rojów danych. Korzystając z nowej aplikacji Offroad Precision, użytkownicy modelu Macan mogą z kolei rejestrować i analizować swoje przejażdżki po bezdrożach.
Zmiany dotknęły również podwozie Macana. Zestrojenie układu jezdnego zapewnia większą neutralność prowadzenia przy zachowaniu stabilności i zwiększeniu komfortu.
Porsche Macan po liftingu
Chociaż to nietypowe w segmencie SUV-ów, Macan nadal ma mieszane ogumienie – o różnych szerokościach – na przedniej i tylnej osi. Podobnie jak w przypadku innych sportowych samochodów Porsche, taka konfiguracja umożliwia kierowcy pełne wykorzystanie możliwości napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Pojawiły się nowe, 20 i 21-calowe wzory felg.
Od 2014 r. Porsche sprzedało ponad 350 tys. sztuk tego kompaktowego SUV-a i jego prawdziwą lokomotywą sprzedaży niemieckiej marki.
Z wynikiem już ponad 100 tys. dostarczonych egzemplarzy model ten jest szczególnie popularny na rynku chińskim. Macan zaprezentowany w Szanghaju, który prezentujemy na zdjęciach, będzie oferowany wyłącznie w Państwie Środka. W późniejszych miesiącach tego roku podążą za nim inne wersje oraz rynki.