Do popularnej linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy SUV, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.
Porsche Macan T
Litera T już od lat 60. reprezentuje w Porsche unikalną formułę dynamicznej jazdy. Kryjące się za nią oznaczenie „Touring” wyróżnia modele oferujące wyjątkowo autentyczne wrażenia z jazdy. Macan T charakteryzuje się zmienionym zestrojeniem podwozia oraz 2-litrowym silnikiem turbo. Porsche Macan T pozycjonowany jest pomiędzy wariantami Macan oraz Macan S.
Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l w Porsche Macan T generuje 265 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo montowaną w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T nad przednią osią waży o 58,8 kg mniej.
Porsche Macan T
Silnik współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK za pośrednictwem której moment obrotowy trafia na wszystkie koła (układ Porsche Traction Management PTM). Standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.
Macan T to jedyny model Porsche, który jest standardowo wyposażony w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) w połączeniu ze zmniejszonym o 15 mm prześwitem. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a zestrojenie podwozia samochodu zostało zmodyfikowane pod kątem idealnej współpracy zawieszenia i zespołu napędowego.
Porsche Macan T
Także układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T – ze szczególnym ukierunkowaniem na napęd tylnej osi. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm – to nowość w modelach Macan z 4-cylindrowymi silnikami. Dodatkowo można zamówić układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który został przystosowany do charakterystyki wariantu T i jeszcze bardziej „wyostrza” dynamikę jazdy.
Od innych wariantów nadwozie Porsche Macan T odróżniają elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic. Kontrastowy odcień otrzymały m.in.: lakierowane wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie seryjne obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk), a listwy boczne zdobi czarne logo „Macan T”. W standardzie oferowane są 20-calowe obręcze z lekkich stopów Macan S, lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia: bazowych, metalizowanych i specjalnych.
Porsche Macan T
Standardowe, elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokrywa tapicerka, łącząca się z pakietem wykończenia kabiny z czarnej skóry. Środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Do kontrastowych dodatków nadwozia nawiązują srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy.
Standardowe wyposażenie obejmuje również sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT z funkcją podgrzewania oraz stoper Sport Chrono umieszczony w górnej sekcji deski rozdzielczej. Nakładki progów drzwi są seryjnie wykończone aluminium w kolorze czarnym i ozdobione logo „Macan T”. Opcjonalnie można między innymi zamówić sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT wykończoną materiałem Race-Tex oraz włóknem węglowym, a także jonizator powietrza.
Macan T korzysta również ze wszystkich nowości aktualnej generacji Macan, zmodernizowanej latem 2021 r. Należą do nich na przykład nowa konsola środkowa z wykończeniem o wyglądzie szkła i dotykowymi panelami, a także w pełni skomunikowany ze światem system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online, montowany w standardzie.
Cena Porsche Macan T wynosi od 294 tys. zł. Nowy wariant można już zamawiać. Dostawy rozpoczną się w kwietniu 2022 roku.