Porsche poszerza ofertę o nową, bazową wersję modelu Macan. Samochód będzie napędzany silnikiem... czterocylindrowym!
2-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa osiąga moc 252 KM w zakresie od 5000 do 6800 obr./min i, tak jak pozostałe silniki Macana, standardowo współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK.
Porsche Macan
Porsche Macan 2.0 przyśpiesza do 100 km/h w 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 229 km/h.
Zależnie od rozmiaru zamontowanych felg i opon średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym waha się od 7,2 do 7,4 l/100 km.
Rzędowa, 4-cylindrowa jednostka wyposażona jest w bezpośredni wtrysku benzyny, układ zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicę powietrza doładowującego. Ciśnienie doładowania sięga 2 barów.
Porsche Macan
System VarioCam Plus bezstopniowo reguluje położenie wałków po stronie ssącej i wydechowej, kontroluje też wznios zaworów wydechowych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm i dostępny jest w przedziale 1600-4500 obr./min.
Porsche Macan standardowo posiada napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Jako opcja dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.
Wizualnie nowy, bazowy model różni się od pozostałych „braci” jedynie detalami. Z zewnątrz wyróżniają go czarne obramowania bocznych szyb, ukryte za 18-calowymi obręczami zaciski hamulcowe w tym samym kolorze oraz dwie pojedyncze końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej.
Wiele standardowych elementów odpowiada tym w modelu S – przykładowo, Macan jest wyposażony w fotele z 8-kierunkową regulacją po stronie kierowcy, środkowe panele siedzeń z alcantary, najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM), system kontroli pasa ruchu oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.
Rynkowy debiut bazowego modelu Porsche Macan nastąpi w czerwcu 2016 roku. Jego ceny będą zaczynały się kwotą 226 400 zł.