chceauto.pl
x
Porsche Mission E Cross Turismo

Porsche Mission E Cross Turismo

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-03-13
Kilka miesięcy temu Porsche ogłosiło, że jako przyszłość motoryzacji widzi samochody elektryczne, dlatego do 2022 roku w rozwój elektromobilności zainwestuje ponad 6 mld euro.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo
Z tej kwoty niemal miliard euro zostanie przeznaczone na pierwszy całkowicie elektryczne model Porsche, czyli Mission E i jego pochodne.

Elektryczne Porsche Mission E debiutowało na salonie we Frankfurcie w 2015 roku. Model ten ma być najbardziej sportowym i najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dwa silniki elektryczne z magnesami stałymi dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, dzięki czemu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Mission E będzie potrzebowało mniej niż 3,5 s, przy zasięgu na poziomie 500 km.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo
Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V już 15-minutowe ładowanie baterii ma pozwolić na przejechanie 400 km.

Na salonie w Genewie pokazano kolejny model z rodziny Mission E - Cross Turismo. Podobnie jak Mission E samochód ma napęd na obie osie, jednak różni się nadwoziem - przede wszystkim ma być crossoverem, przez co prototyp otrzymał adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość w razie potrzeby można zwiększyć o 5 cm oraz osłony błotników i progów.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo ma 4,95 m długości i 1,99 m szerokości i 1,42 m wysokości, a porusza się na 20-calowych kołach z oponami 275/40. Wnętrze pomieści cztery osoby. Oparcia indywidualnych foteli tylnych można składać, dzięki czemu możliwe jest przewożenie dłuższych przedmiotów, np. nart.
Osiągi wersji Cross Turismo będą identycznie, jak Mission E.

Ciekawe rozwiązania znajdziemy we wnętrzu Mission E Cross Turismo, chociaż nie wiadomo, czy znajdą zastosowanie w wersji produkcyjnej.

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo
Panel wskaźników przed kierowcą składa się z trzech okrągłych, wirtualnych instrumentów, podzielonych na kilka obszarów (Porsche Connect, osiągi, napęd, energia oraz Sport Chrono). Korzystając z kamery w lusterku wstecznym, system śledzenia ruchu gałek ocznych wykrywa, na które ze wskazań aktualnie patrzy kierowca. Ekrany te trafiają wówczas na pierwszy plan, a pozostałe zostają pomniejszone. Do obsługi wyświetlaczy służą panele dotykowe na kierownicy.

Z kolei ekran pasażera zajmuje praktycznie całą przestrzeń bezpośrednio przed pasażerem i zapewnia dostęp do różnych aplikacji oraz funkcji, takich jak media, nawigacja, wentylacja czy kontakty. Ich obsługa odbywa się za pomocą ruchu gałek ocznych oraz dotykowo.

Porsche Mission E Cross Turismo na wideo:




Porsche Mission E Cross Turismo - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross Turismo

Zobacz także

Porsche Taycan. Pierwsze z elektrycznym napędem

Porsche Taycan. Pierwsze z elektrycznym napędem 2018-06-12

Porsche ogłosiło, że pierwszy całkowicie nowy model, opracowany w ramach programu Mission E, będzie nosił nazwę Taycan.Słowo to w wolnym tłumaczeniu oznacza żywiołowego, młodego konia i nawiązuje do grafiki w herbie Porsche, w którym skaczący...
Porsche wyda miliardy na auta elektryczne

Porsche wyda miliardy na auta elektryczne 2018-02-11

Porsche ogłosiło, że do 2022 r. zainwestuje w rozwój elektromobilności ponad 6 mld euro, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych.Planowane nakłady inwestycyjne zostały znacznie podniesione – nowy...
Porsche obrało kierunek na auta elektryczne

Porsche obrało kierunek na auta elektryczne 2017-12-13

Porsche jednoznacznie kojarzone jest jako producent sportowych samochodów o wysokich osiągach. Stopniowo firma jednak zmienia swój wizerunek.Od lat najchętniej kupowane modele Porsche to SUV-y - początkowo było to Cayenne, a następnie Macan. A SUV-y nie...
2015 rok według Porsche

2015 rok według Porsche 2015-12-28

Koniec roku to naturalny czas podsumowań. Pamiętasz nowości, jakie - w minionych miesiącach - przygotowało dla swoich fanów Porsche?

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS