Kilka miesięcy temu Porsche ogłosiło, że jako przyszłość motoryzacji widzi samochody elektryczne, dlatego do 2022 roku w rozwój elektromobilności zainwestuje ponad 6 mld euro.
Porsche Mission E Cross Turismo
Z tej kwoty niemal miliard euro zostanie przeznaczone na pierwszy całkowicie elektryczne model Porsche, czyli Mission E i jego pochodne.
Elektryczne Porsche Mission E debiutowało na salonie we Frankfurcie w 2015 roku. Model ten ma być najbardziej sportowym i najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dwa silniki elektryczne z magnesami stałymi dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, dzięki czemu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Mission E będzie potrzebowało mniej niż 3,5 s, przy zasięgu na poziomie 500 km.
Porsche Mission E Cross Turismo
Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V już 15-minutowe ładowanie baterii ma pozwolić na przejechanie 400 km.
Na salonie w Genewie pokazano kolejny model z rodziny Mission E - Cross Turismo. Podobnie jak Mission E samochód ma napęd na obie osie, jednak różni się nadwoziem - przede wszystkim ma być crossoverem, przez co prototyp otrzymał adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość w razie potrzeby można zwiększyć o 5 cm oraz osłony błotników i progów.
Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo ma 4,95 m długości i 1,99 m szerokości i 1,42 m wysokości, a porusza się na 20-calowych kołach z oponami 275/40. Wnętrze pomieści cztery osoby. Oparcia indywidualnych foteli tylnych można składać, dzięki czemu możliwe jest przewożenie dłuższych przedmiotów, np. nart. Osiągi wersji Cross Turismo będą identycznie, jak Mission E.
Ciekawe rozwiązania znajdziemy we wnętrzu Mission E Cross Turismo, chociaż nie wiadomo, czy znajdą zastosowanie w wersji produkcyjnej.
Porsche Mission E Cross Turismo
Panel wskaźników przed kierowcą składa się z trzech okrągłych, wirtualnych instrumentów, podzielonych na kilka obszarów (Porsche Connect, osiągi, napęd, energia oraz Sport Chrono). Korzystając z kamery w lusterku wstecznym, system śledzenia ruchu gałek ocznych wykrywa, na które ze wskazań aktualnie patrzy kierowca. Ekrany te trafiają wówczas na pierwszy plan, a pozostałe zostają pomniejszone. Do obsługi wyświetlaczy służą panele dotykowe na kierownicy.
Z kolei ekran pasażera zajmuje praktycznie całą przestrzeń bezpośrednio przed pasażerem i zapewnia dostęp do różnych aplikacji oraz funkcji, takich jak media, nawigacja, wentylacja czy kontakty. Ich obsługa odbywa się za pomocą ruchu gałek ocznych oraz dotykowo.