Porsche jednoznacznie kojarzone jest jako producent sportowych samochodów o wysokich osiągach. Stopniowo firma jednak zmienia swój wizerunek.
Gama hybrydowych modeli Porsche
Od lat najchętniej kupowane modele Porsche to SUV-y - początkowo było to Cayenne, a następnie Macan. A SUV-y nie mogły się oczywiście obyć bez silników wysokoprężnych, które również cieszyły się dużym powodzeniem.
Diesle jednak ostatnio nie mają w Europie dobrej prasy, nic więc dziwnego, że zmienia się struktura sprzedaży. Porsche poinformowało właśnie, że około 60 proc. wszystkich nowych egzemplarzy Panamery sprzedanych na Starym Kontynencie to wersje... hybrydowe.
Nowe Porsche Panamera z hybrydowym napędem plug-in zadebiutowało na europejskim rynku w czerwcu 2017 r. Na niektórych rynkach udział pojazdów hybrydowych jest bardzo wysoki – przykładowo, we Francji plasuje się na poziomie 70 %, w Austrii przekracza 80 %, a w Belgii wynosi nawet ponad 90 %.
Panamera Turbo S E-Hybrid
Co ciekawe, w Polsce modele hybrydowe cieszą się wyraźnie mniejszym zainteresowaniem: obecnie stanowią 20 % sprzedaży nowej Panamery.
Ze względów podatkowych hybrydowe Porsche najlepiej sprzedają się w krajach skandynawskich: w Norwegii 90 % spośród wszystkich nabywców Porsche Panamera wybrało wariant hybrydowy, a w Finlandii – 85 %.
Porsche Panamera z hybrydowym napędem plug-in w trybie czysto elektrycznym ma zasięg do 50 km. Panamera Turbo S E-Hybrid napędzana jest 4-litrowym silnikiem V8 oraz jednostką elektryczną. Moc systemowa samochodu to 680 KM.
Porsche Mission E
Jednocześnie Porsche przygotowuje się do produkcji pierwszego samochodu z napędem całkowicie elektrycznym. Pojazd o nazwie Mission E będzie miał 500 km zasięgu i będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3,5 s. Korzystając z szybkiej ładowarki, ładowanie akumulatora do poziomu 80% zajmować ma jedynie 15 minut.
Prototyp Porsche Mission E debiutował na salonie we Frankfurcie w 2015 roku, ale wprowadzenie wersji produkcyjnej jest pewne.
W ten projekt Porsche inwestuje około 1 mld euro, z czego 700 mln zostanie przeznaczone na prace w zakładach produkcyjnych w centrali w Zuffenhausen. Powstają tu: nowa lakiernia, specjalna strefa montażu oraz 800 metrowy most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż.
Działająca obecnie fabryka silników zostanie rozbudowana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Modernizacja czeka też istniejącą nadwoziownię. Łącznie, Porsche stworzy w Zuffenhausen aż 1200 nowych miejsc pracy.