Nowa generacja Porsche Panamera nie będzie już oferowana w wersji Sport Turismo. Tym samym 4-drzwiowy fastback będzie jedyną wersją nadwoziową trzeciej generacji tego modelu.
Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo okazała się nieudanym eksperymentem. Samochód zadebiutował w 2017 roku, kilka miesięcy po premierze Panamery II generacji. Auto miało łączyć wysokie, sportowe osiągi z bardziej praktycznym nadwoziem typu hatchback lub wręcz kombi. Największą przewagą tego modelu nad klasyczną Panamerą miały być piąte drzwi, znakomicie ułatwiające dostęp do bagażnika.
Atutem wersji Sport Turismo była nie tylko szeroka klapa, ale również krawędź załadunkowa położona na wysokości zaledwie 628 mm. Mierzona do górnej krawędzi tylnych siedzeń, pojemność bagażnika Sport Turismo wynosiła do 520 l (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 l), czyli o 20 l więcej niż w fastbacku.
Porsche Panamera Sport Turismo
Przy załadowaniu po dach i złożonych tylnych fotelach różnica ta rośnie do 50 l. Oparcia trzech tylnych siedzeń można składać razem lub osobno (dzielone w proporcji 40:20:40). Ich odblokowanie odbywa się elektrycznie, z bagażnika. Po złożeniu wszystkich oparć powstawała praktycznie płaska podłoga przestrzeni ładunkowej. Jej objętość wzrastała wówczas do 1390 l (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1295 l).
Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo była również pierwszą wersją Panamery z trzema tylnymi fotelami w układzie 2+1. Dwa zewnętrzne miejsca miały formę indywidualnych siedzeń, ale na środku również dało się usiąść. Dopiero opcjonalnie Sport Turismo oferowane było w konfiguracji czteromiejscowej, z dwoma elektrycznie sterowanymi, osobnymi tylnymi fotelami.
Okazało się jednak, że osoby kupujące Panamerę nie są zainteresowane wygodnym dostępem do bagażnika i piątym niewygodnym siedzeniem. O ile sprzedaż klasycznej wersji utrzymywała się na wysokim poziomie, o tyle zainteresowanie Sport Turismo było marginalne. Szczególnie niska sprzedaż utrzymywała się na najważniejszych dla Porsche rynkach - amerykańskim i chińskim.
To zadecydowało o tym, że Porsche postanowiło zakończyć produkcję Panamery Sport Turismo bez wprowadzania następcy - trzecia generacja będzie wyłącznie czterodrzwiowym fastbackiem.