Porsche ogłosiło, że do 2022 r. zainwestuje w rozwój elektromobilności ponad 6 mld euro, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych.
Porsche Mission E
Planowane nakłady inwestycyjne zostały znacznie podniesione – nowy plan zakłada przeznaczenie około 3 mld euro na zasoby materialne oraz nieco ponad 3 mld euro na rozwój. Koszty rozwoju obejmują wydatki na: model Porsche Mission E (około 450 mln euro), warianty i pochodne Porsche Mission E (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację produktów z aktualnej gamy (około 1,5 mld euro) oraz inteligentną mobilność, infrastrukturę do ładowania i zaawansowaną inżynierię (około 700 mln euro).
Porsche Mission E
Kolejny 1 mld euro zarezerwowano na inwestycje w zasoby materialne potrzebne dla realizacji projektu Mission E. Na terenie zakładów w Zuffenhausen powstają obecnie: nowa lakiernia, specjalna sekcja montażowa oraz most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż.
Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Prace projektowe czekają też nadwoziownię. Ponadto, inwestycje obejmą centrum rozwojowe w Weissach. Łącznie, projekt Mission E pozwolił stworzyć około 1200 nowych miejsc pracy.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Całkowicie elektryczne Porsche Mission E ma być najbardziej sportowym i najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie potrzebował znacznie mniej niż 3,5 s.
Co więcej, będzie w stanie wielokrotnie przyspieszać i hamować bez strat wydajności, a do tego zaoferuje 500 kilometrowy zasięg (cykl NEDC) oraz bardzo krótki czas ładowania. Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V „zatankowanie” energii potrzebnej do pokonania dystansu 400 km zajmie zaledwie 15 min.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche wraz z Audi reprezentuje Grupę Volkswagen w strukturach IONITY – spółki joint venture utworzonej wspólnie z koncernami BMW, Daimler oraz Ford. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsza obsługa 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w ubiegłym roku. Aby uzupełnić sieć IONITY, także sieć dealerska Porsche staje się częścią krajowej infrastruktury szybkiego ładowania.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Niezależnie od samochodów elektrycznych Porsche rozwija również napęd hybrydowy. Wraz z premierą nowego modelu Panamera na drogi trafiła trzecia generacja hybrydowego napędu plug-in. W trybie elektrycznym zapewnia on zasięg do 50 km.
Flagową pozycję w gamie tej serii modelowej zajmuje Panamera Turbo S E-Hybrid z 4-litrowym silnikiem V8 i jednostką elektryczną o mocy systemowej 680 KM, oferująca perfekcyjne połączenie niezrównanych osiągów oraz maksymalnej efektywności. To najbardziej sportowy samochód w segmencie aut luksusowych – i to nie pomimo, ale właśnie z powodu napędu hybrydowego.
Od premiery rynkowej około 60 proc. nabywców wszystkich egzemplarzy modelu Panamera w Europie wybrało hybrydowy rodzaj napędu. Jego udział był znacznie wyższy, jeśli uwzględnić spływające zamówienia w niektórych krajach. W Skandynawii, gdzie samochody hybrydowe cieszą się wielkimi preferencjami podatkowymi, osiągnął nawet poziom około 90%. Z kolei w Polsce, gdzie rząd nie robi nic, by wspierać auta ekologiczne, hybrydowa jest tylko co piąta Panamera wyjeżdżająca z salonów.
Porsche Mission E na wideo:
Porsche wyda miliardy na auta elektryczne - GALERIA ZDJĘĆ