Zaledwie we wrześniu nowy elektryczny samochód sportowy Porsche świętował swoją głośną premierę, i to na trzech kontynentach jednocześnie. Teraz firma prezentuje trzeci już wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycan 4S.
Jest on dostępny z akumulatorem w dwóch rozmiarach; z baterią Performance osiąga moc do 530 KM, a z Performance Plus – 571 KM. Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S staje się więc nową podstawową odmianą tej serii modelowej.
Porsche Taycan 4S
Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus, znany z wariantów Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.
Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,0 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus.
Porsche Taycan 4S
Na architekturę napędu składają się te same główne cechy techniczne, co w przypadku poprzednich wariantów: dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi przy tylnej osi ma długość 130 mm, jest zatem dokładnie o 80 mm krótszy niż jego odpowiednik w odmianach Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Natężenie prądu impulsowo sterowanego falownika na przedniej osi Taycan 4S sięga 300 amperów, a tego na tylnej osi – 600 amperów.
Na tle wariantów Turbo i Turbo S nowe Porsche Taycan 4S wyróżniają aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe obręcze Taycan S Aero oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także nowo wyprofilowane elementy: przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor w kolorze czarnym. Standardowa specyfikacja obejmuje LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
Porsche Taycan 4S
Standardowe wyposażenie Porsche Taycan 4S obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną. W modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze całkowicie pozbawione elementów ze skóry. Kabina w tym wariancie zostaje wykończona innowacyjnymi materiałami pochodzącymi z recyklingu.
Taycan 4S ma sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe są lakierowane na kolor czerwony.
Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.