W marcu zeszłego roku na salonie w Genewie sporą sensację wzbudziła premiera nowej chińskiej marki - Qorosa.
Pierwszym modelem produkcyjnym tego producenta, który wszedł do sprzedaży w Europie był model 3 Sedan, czyli kompaktowy samochód z czterodrzwiowym nadwoziem. Auto uzyskało rewelacyjne noty w testach zderzeniowych, niedawno Euro NCAP ogłosił, że Qoros 3 był najbezpieczniejszym samochodem kompaktowym przetestowanym w roku 2013.

Qoros 3 Sedan
Opracowany przy współudziale europejskich inżynierów samochód napędzany jest benzynowym, doładowanym silnikiem 1.6 o mocy 156 KM. Auto ma 461 cm długości i 184 cm szerokości, a dzięki dużemu rozstawowi osi (269 cm) i krótkim zwisom pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca we wnętrzu. Pojemność bagażnika to 450 litrów.
Już podczas premiery Qorosa 3 Chińczycy zapowiadali, że to początek ofensywny modelowej. Teraz wykonują kolejny krok - na salonie w Genewie zaprezentuję Qorosa 3 w wersji hatchback. To właśnie samochody z tym typem nadwozia rządzą w europejskim segmencie kompaktowym. Sedany cieszą się sporym powodzeniem w Chinach, ale na Starym Kontynencie jakoś nie trafiają w gusta klientów.

Qoros 3 Hatchback
Qoros 3 Hatchback ma 443,8 cm długości, szerokość, wysokość i rozstaw osi są takie sama, jak w sedanie. Skróceniu o 17,7 cm uległ wyłącznie tylny zwis, o tyle samo krótsze jest również całe nadwozie.
Stylistycznie obie wersje nadwoziowe są bardzo zbliżone, chociaż różnice nie ograniczają się wyłącznie do tylnej części nadwozia. Styliści zdecydowali się również delikatnie przeprojektować przednią część. Nowa jest osłona chłodnicy, zderzak i światła przeciwmgłowe, dzięki czemu wygląd hatchbacka ma być nieco bardziej dynamiczny.

Qoros 3 Hatchback
Wnętrze nie przeszło natomiast zmian. Warty uwagi jest montowany standardowo dotykowy ekran o średnicy aż 8 cali, który umożliwia sterowanie systemem infotainment.
Jednostki napędowe stosowane w obu wersjach będą identyczne. Początkowo dostępny będzie silnik 1.6 o mocy 156 KM. Planuje się wprowadzenie również wersji turbo tego silnika oraz przekładni dwusprzęgłowej.
Hatchback, podobnie jak sedan, będzie produkowany w Chinach.