Land Rover wprowadza do sprzedaży zupełnie nową sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową Ingenium o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM, wyposażoną z układ MHEV (Mild Hybrid). Początkowo silnik ten trafi pod maskę Range Rovera Sport w wersji specjalnej HST.
Range Rover Sport HST
Nowa jednostka charakteryzuje się lepszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki 550 Nm momentu obrotowego rozpędza on Range Rovera Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowy silnik wyposażony został m.in. w elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury. Natomiast za moc na wyższych obrotach odpowiada turbosprężarka typu twin-scroll.
Range Rover Sport HST
Poprawiające osiągi technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV (ang. Mild Hybrid Electric Vehicle), zapewniając niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. Przypomnijmy, że Land Rover zapowiedział, że od 2020 roku każdy z oferowanych modeli będzie dostępny w wersji elektrycznej bądź zelektryfikowanej.
Układ hybrydowy bazuje na całkowicie nowym systemie Start-Stop, który wyłącza silnik spalinowy po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy go z niewielką jednostką elektryczną, która pozwala gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.
Range Rover Sport HST
Nowy silnik benzynowy Range Rovera Sport o mocy 400 KM będzie dostępny w specjalnej wersji HST. Wyróżnia się ona m.in. poprzez indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie.
Kupujący będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.
We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.
Ponadto zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.
Cena Range Rovera Sport w wersji HST to 512 600 zł.
Range Rover Sport HST na wideo:
Range Rover Sport HST. Nowa hybryda - GALERIA ZDJĘĆ