Range Rover Velar przeszedł drugą modernizację. Co zmieniło się w tym modelu?
Range Rover Velar
Range Rover Velar przeszedł drugą modernizację. Co zmieniło się w tym modelu?]Range Rover Velar zadebiutował w 2017 roku, a więc na rynku znajduje się już szósty rok. Jeszcze niedawno należałoby oczekiwać prezentacji nowej generacji, jednak ostatnio cykl życia modelowego się wydłuża. W efekcie Velar został poddany właśnie kolejnej modernizacji.
Pierwsze zmiany Velar przeszedł w 2020 roku. Stylistycznie model ten wówczas praktycznie się nie zmienił, natomiast z oferty wycofano samochody z silnikiem V8 zastępując tę wersję odmianą hybrydową typu plug-in oznaczoną P400e.
Range Rover Velar
Po sześciu latach od premiery auto domagało się więc zmian w wyglądzie. Mimo wszystko, styliści nie zaszaleli. Samochód otrzymał zmienioną osłoną chłodnicy, nowe zderzaki i światła Pixel LED. Z tyłu jedyna nowość to światła zespolone o zmienionym wzorze.
Natomiast wprowadzona w 2020 roku hybrydowa wersja P400e została poddana modernizacji, dzięki której samochód będzie mógł się pochwalić mniejszą emisją CO2, oczywiście w cyklu pomiarowym. Samochód otrzymał bowiem nowy akumulator o większej pojemności - zamiast 13,6 jest to teraz 19,2 kWh. To oczywiście przełożyło się na większy zasięg w trybie elektrycznym - wzrósł on z 53 do 64 km. Prędkość maksymalna w trybie bezemisyjnym wynosi 140 km/h.
Range Rover Velar
Bez zmian pozostał układ napędowy. Nadal jego sercem jest benzynowy silnik o mocy 300 KM, który jest wspierany przez jednostkę elektryczną generującą 143 KM. Moc systemowa wynosi 404 KM, a maksymalny moment obrotowy to 640 Nm. Range Rover Velar P400e rozpędza się do 100 km/h w 5,4, prędkość maksymalna została ograniczona do 209 km/h.
Range Rover Velar
Baterię Velara można ładować z mocą 50 kW, czyli niezwykle wysoką, jak na hybrydę, dzięki czemu uzupełnienie energii do 80 proc prądem DC trwa około pół godziny.
Oferta pozostałych silników nie uległa zmianie i obejmuje sześciocylindrowy silnik 3.0 (340 lub 400 KM) oraz jednostkę czterocylindrową 2.0 o mocy 250 KM. Gama diesli składa się z silnika sześciocylindrowego o mocy 300 KM i czterocylindrowego D200 o mocy 204 KM.
Przy okazji liftingu zmieniono wnętrze Velara. Zamiast dwóch ekranów na konsoli środkowej jest już tylko jeden (11,4 cala). Przesunięto również niewielki wybierak skrzyni biegów.