Hiszpańska marka poinformowała właśnie, że z linii montażowej zjechał 5-milionowy egzemplarz popularnego auta segmentu B. Wydarzenie zbiegło się w czasie z rynkowym jubileuszem - od debiutu modelu w salonach mija właśnie równe trzydzieści lat.
Co ciekawe, podobnie jak w ostatnim czasie nowe wcielenie Leona, pierwsza Ibiza decydowała o dalszych losach hiszpańskiej marki. Kilka lat przed jej debiutem ze współpracy z Hiszpanami wycofał się koncern Fiat. Ostatecznie firmie udało się jednak opracować nowy model.
Auto wzorowane było na odrzuconym przez Volkswagena projekcie II generacji Golfa. Do konstrukcji pojazdu przyłożyli też ręce inżynierowie Porsche, którzy opracowali m.in skrzynie biegów i układ wtryskowy silników benzynowych.
Obecnie Hiszpanie podkreślają, że gdyby wszystkie egzemplarze Seata Ibizy ustawić jeden za drugim, auta utworzyłyby samochody "łańcuszek" mierzący przeszło 19 300 km! Ibiza stała się ogromnym sukcesem eksportowym. Poza granicami Hiszpanii sprzedano aż 70 procent wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy.
Auto jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w historii hiszpańskiego producenta.