Toyota Motor Europe ma za sobą rekordowe półrocze. Od stycznia do czerwca w regionie sprzedano 626 572 samochody, co jest wynikiem o 9 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych.
- Hybrydy kluczem do sukcesu Toyoty
- Toyota Yaris Cross bestsellerem
- 3/4 sprzedawanych Toyot ma napęd hybrydowy
Hybrydy kluczem do sukcesu Toyoty
Toyota od początku sceptycznie podchodziła do samochodów elektrycznych, stawiając na rozwijane od lat napędy hybrydowe. Taka strategia dała bardzo dobry efekt, Japończycy nie musieli zmagać się z kryzysem, który dotknął rynek samochodów bateryjnych.
Sprzedaż na początku 2024 roku napędzają hybrydowe modele Toyoty i Lexusa. W pierwszym półroczu kupiono 461 911 aut z takimi napędami, co jest wynikiem lepszym aż o 12 proc niż w połowie roku 2023. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią aż 75 proc. wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 73 proc. sprzedaży.
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross bestsellerem
Sprzedaż samochodów marki Toyota wzrosła w pierwszej połowie 2024 o 9 proc. Z salonów wyjechało 585 321 samochodów, a najczęściej wybieranym modelem był Yaris Cross – 103 657 egzemplarzy. Na drugie miejsce awansował Yaris (93 857 egz.), co potwierdza, jak dużym zainteresowaniem w Europie cieszą się miejskie modele.
Toyota Yaris
Trzecim najpopularniejszym autem jest Corolla – 87 820 sprzedanych egzemplarzy w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi. Dobrze na rynku radzi sobie także nowa generacja Toyoty C-HR, która sprzedała się do tej pory w liczbie 62 513 egzemplarzy, a dwa modele przekroczyły barierę 50 tys. sprzedanych aut – Aygo X (52 645 egz.) oraz RAV4 (52 171 egz.)
3/4 sprzedawanych Toyot ma napęd hybrydowy
Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami także wzrosła o 9 proc., kupiono 424 812 takich aut. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii są Yaris Cross Hybrid (98 807 egz.), Yaris Hybrid (83 772 egz.), Corolla Hybrid (75 231 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (62 504 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (49 889 egz.).
Toyota C-HR
W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 75 proc. sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie już 56 proc. nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
Sprzedające samochody dostawcze marka Toyota Professional również umocniła swoją pozycję w sektorze aut użytkowych i poprawiła swój wynik rok do roku o 10 proc.. Od stycznia do marca sprzedano 72 012 samochodów. Najpopularniejszym modelem jest najmniejszy w ofercie PROACE CITY (29 857 egz.), którego sprzedaż wzrosła aż o 28%. Na drugim miejscu plasuje się Hilux (26 444 egz.), a trzecie miejsce zajmuje PROACE (15 711 egz.).