Koncern Volkswagena w zeszłym roku po raz kolejny osiągnął najwyższy w historii wynik sprzedaży. Jej poziom przekroczył rekordową wartość z poprzedniego roku.
Volkswagen Golf VII
Po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy niemiecki koncern sprzedał ponad 9 milionów samochodów (dokładnie: 9,07 mln; w 2011: 8,16; co oznacza wzrost o 11,2 proc). W Polsce w zeszłym roku zarejestrowano 64 171 aut, co oznacza, że więcej niż co piąty rejestrowany samochód należał do koncernu Volkswagen, a pierwsze dwa miejsca na polskim rynku należą do Skody i Volkswagena.
Volkswagen Passat
W minionym roku niemiecki koncern świetny wynik uzyskał przede wszystkim na kontynencie amerykańskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 26,2 proc., do 841 500 aut (2011: 666 800). Z tego 596 100 sztuk (2011: 444 200, +34,2 procent) przypadło na rynek Stanów Zjednoczonych.
W tym samym okresie Volkswagen sprzedał w regionie Ameryki Południowej 1,01 mln pojazdów (2011: 0,93; + 8,2 procent), z czego 780 200 (2011: 704 700; +10,7 procent) odebrali klienci z Brazylii.
Volkswagen Up!
Także w regionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła wielkość sprzedaży pojazdów koncernu Volkswagena. Po raz pierwszy w regionie tym sprzedano ponad trzy miliony samochodów (dokładnie: 3,17 mln) w ciągu jednego roku (2011: 2,57 mln; +23,3 procent). Na Chiny – największy pojedynczy rynek w regionie – przypadło 2,81 mln sztuk (2011: 2,26; +24,5 procent). Z kolei w Indiach sprzedaż wzrosła o 2,1 procent do 114 100 samochodów (2011: 111 700).
Audi A4
Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji na południowoeuropejskich rynkach, koncernowi Volkswagen udało się utrzymać sprzedaż w całej Europie na stabilnym poziomie. Klienci nabyli 3,67 mln pojazdów (2011: 3,68 mln; oznacza to spadek zaledwie o 0,3 proc, w tym samym okresie Fiat, Opel czy producenci francuscy notowali spadki przekraczające 20 proc.). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) największy europejski producent samochodów sprzedał 1,85 mln aut (2011: 1,98; -6,5 procent). Jednak na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła do 1,18 mln pojazdów (2011: 1,15 mln; +1,9 procent).
Skoda Octavia
Znaczny wzrost obserwowany jest nadal w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie klienci odebrali 644 300 samochody (2011: 547 800; +17,6 procent). Na największy rynek w regionie – Rosję – przypadło 317 700 sztuk (2011: 229 000; +38,8 procent).
W Polsce nowych właścicieli znalazło 64 171 auto marek Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli należących dziś do Volkswagen Group Polska (oznacza to wzrost o 6,5 procent w porównaniu z rokiem 2011, gdy osiągnięto wynik 60 255 aut). Więcej niż co piąte auto wyjeżdżające z salonu w naszym kraju należało do koncernu Volkswagen, a dwa pierwsze miejsca pod względem rejestracji należą do Skody i Volkswagena.