Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.4 s.
Prędkość maksymalna
157 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Renault 19 1.4 80 KM
Debiut Renault 19 przypada na rok 1988. Wtedy na rynku pojawił się pierwszy samochód o tej nazwie, którego głównym konkurentem miały być takie pojazdy, jak np. Volkswagen Golf, Opel Kadett czy Ford Escort. „Dziewiętnastka” oferować miała wygodne warunki podróżowania czteroosobowej rodzinie, w zawieszeniu - dość miękko zestrojonym - zastosowano kolumny McPersona i belkę skrętną. W 1992 roku na rynek weszła druga generacja modelu - Phase II - o gruntownie zmodernizowanych kształtach. Produkcja auta zakończyła się w 1996 roku, kiedy na rynku był już obecny jego następca - Renault Megane.
Z uwagi na zaawansowany wiek większości egzemplarzy, na rynku wtórnym trudno o ciekawe oferty. Zadbane auto wciąż oferuje jednak rozsądne wyposażenie, duży komfort i niskie koszty eksploatacji. Do typowych usterek kompaktowego Francuza należą m.in.: falujące obroty silnika (defekty silniczków krokowych), luzy w przekładni kierowniczej, problemy z ogrzewaniem (zapchane nagrzewnice) czy zużyte łożyska tylnej belki. Częste są też awarie pomp wodnych, zrywanie się linek od sprzęgła oraz ogólne wyeksploatowanie elementów zawieszenia (amortyzatory tylne, elementy metalowo-gumowe, drążki kierownicze, łączniki stabilizatorów). Często zdarzają się również wycieki płynów eksploatacyjnych (uszczelnienia miski olejowej, pokrywy zaworów, simmering łączący skrzynię biegów z silnikiem, rozszczelniające się chłodnice). Problemów może też przysporzyć układ elektryczny (moduły zapłonowe, cewki) najczęstszą przyczyną większości usterek są jednak zaśniedziałe lub wypalone wtyki, które naprawić można we własnym zakresie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-03-13