Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
32 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.7 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Renault Avantime 2.0T 163 KM
Avantime krótko gościło w cennikach firmy Renault. Awangardowy samochód skierowany był do ludzi lubiących wyróżniać się z tłumu, niestety wygląda na to, że Francuzi źle ocenili grupę docelową. Trudno wskazać jakąkolwiek konkurencję dla tego modelu. Samochód, którego długość to 4642 mm wyposażono zaledwie w jedną parę drzwi - można więc zaryzykować twierdzenie, że auto ma nadwozie typu coupe. Wskazywałyby na to również zaledwie cztery miejsca (osobne fotele). W kształtach karoserii próżno jednak szukać sportowej dynamiki.
Avantime przypomina raczej dwudrzwiowego, nieco nieproporcjonalnego vana i jest w tym twierdzeniu sporo prawdy, bowiem auto zbudowano na płycie podłogowej największego w gamie Renault modelu Espace. Obie konstrukcje łączy również wiele elementów wnętrza - samochody mają np. niemal identyczną deskę rozdzielczą. Do najczęstszych dolegliwości zaliczyć można „wariującą” elektronikę (awarie wyświetlaczy, podgrzewanej przedniej szyby, częste komunikaty o różnych usterkach). Typową dla nowych konstrukcji Renault jest też usterka polegająca na braku komunikacji między samochodem, a kartą służącą do jego uruchamiania. Zawieszenie dobrze znosi nasze drogi - czasami wymiany wymagają jedynie końcówki drążków kierowniczych.
Istotną zaletą auta jest też bardzo wysoki, jak na dużego vana, poziom bezpieczeństwa. Samochód otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP. Wzmożoną uwagę zachować należy w przypadku zakupu auta z wysokoprężną jednostką dCi. Silniki te są bardzo wrażliwe na jakość paliwa, a naprawa układu wtryskowego kosztować może kilka tysięcy złotych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-03-13