Na salonie genewskim zaprezentowano właśnie czwartą generację Renult Scenic.
Auto zbudowano w oparciu o modułową platformę CMF, która była też bazą dla nowych Renault Megane, Renault Espace i – flagowego – Renault Talisman.
Renault Scenic
W stosunku do poprzedniej generacji czwarte wcielenie Scenica urosło o 40 mm. Auto mierzy 4406 mm długości. Samochód jest też o 20 mm szerszy (1865 mm) i o 13 mm wyższy (1653 mm). Kluczowy dla ilości miejsca w kabinie parametr – rozstaw osi – zwiększył się o 32 mm (2734 mm).
Styl nowego Scenica nawiązywać ma do większego Espace, który upodobnił się aut klasy SUV. Z tego względu, aż o 40 mm, zwiększył się prześwit pojazdu. Ten wynosi obecnie już 170 mm. Efekt ten udało się uzyskać stosując 20-calowe obręcze, które stanowią wyposażenie standardowe! Auto porusza się teraz na oponach w rozmiarze 195/55 R20. Takie podejście spodoba się pewnie młodym nabywcom, ale nie jesteśmy przekonani, czy zaakceptują je klienci. Pamiętajmy, że mamy w końcu do czynienia z samochodem rodzinnym. Felgi w rozmiarze 20 cali nie tylko zmniejszą komfort prowadzenia, ale też – a może przede wszystkim – spotęgują koszty eksploatacji auta.
Renault Scenic
Z zewnątrz Scenic upodobnił się do Citroena C4 Picasso. Stało się tak za sprawą nowej, trójdzielnej przedniej szyby przechodzącej w trójkątne boczne okna. Na liście opcji pojawił się duży, panoramiczny dach. W pięcioosobowej kabinie znajdziemy m.in. duży dotykowy wyświetlacz (o przekątnej 7 lub 8,7 cala) i przesuwną konsolę montowaną pomiędzy przednimi fotelami. Tylną kanapę ukształtowano w taki sposób, by każdy z pasażerów miał wrażenie podróżowania w osobnym fotelu. Lista opcji obejmuje np. kolorowy wyświetlacz HUD i rozbudowany system nagłośnienia sygnowany przez Bose.
Renault Scenic
Do wyboru będzie siedem wersji napędowych: cztery wysokoprężne, dwie benzynowe i jedna hybrydowa. Diesle z rodziny dCi oferują 95 KM, 110 KM, 130 KM lub 160 KM. Silniki benzynowe – TCe – 115 KM lub 160 KM. Standardowo samochód oferowany jest z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. 110-konny dCi zamówić można z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową. Podobna skrzynia (o sześciu przełożeniach) oferowana jest w topowym dCi 160 KM.
Klienci mają też do wyboru prostą wersję hybrydową wyposażoną w silnik Diesla. W takiej konfiguracji auto ma na pokładzie niewielki elektryczny silnik trakcyjny służący do odzyskiwania (i oddawania) energii traconej w czasie hamowania.