Renault Scenic nowej generacji nie jest już kompaktowym vanem ale crossoverem.
Renault Scenic E-Tech
Renault zaprezentowało całkowicie nowego Scenica E-Tech. Nazwą nowy model nawiązuje do produkowanego od 1996 roku kompaktowego vana, ale jest zupełnie innym pojazdem. Nowy Scenic nie tylko będzie wyłącznie elektryczny, ale stał się również crossoverem.
Renault Scenic E-Tech został zbudowany na bazie platformy CMF-EV opracowanej przez Alians Renault, Nissana i Mitsubishi. Samochód ma duży rozstaw osi (278 cm), dzięki w podłodze można zabudować akumulator o pojemności 87 kWh (lub 60 kWh), a samo wnętrze jest niezwykle obszerne, szczególnie jak na samochód kompaktowy.
Renault Scenic E-Tech
Nadwozie samochodu ma 447 cm długości i 186 cm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 545 litrów, co jest wynikiem godnym uznania.
Kabina nowego Scenika nie jest żadnym zaskoczeniem, została żywcem przeniesiona z elektrycznego Renault Megane E-Tech, a bardzo podobną znajdziemy również np. w Renault Australu czy Espace. Przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów, natomiast na konsoli środkowej umieszczono pionowy ekran systemu infotainment o wielkości 12 cali.
Renault Scenic E-Tech
Sam system oparto na systemie Android Automotive, dzięki któremu można korzystać np. z map Google'a bez konieczności łączenia telefonu.
Nowy Scenic będzie napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 170 KM (280 Nm) lub 220 KM (300 Nm). W wersji z dużym akumulatorem zasięg ma - przynajmniej wg normy WLTP - przekraczać 600 km.
Nowy Scenic E-Tech będzie pierwszym modelem elektrycznym w gamie Renault oferowanym w sportowej wersji esprit Alpine.
Renault Scenic E-Tech będzie produkowany w zakładzie we francuskim Douai (obecnie kompleks ElectriCity) i zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszej połowie 2024 roku.