chceauto.pl
x

Rover 75 2.0 150 KM

Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
14 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
11.6 s.
V max
205 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
63 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
400 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.8 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Rover 75 2.0 150 KM

Zaprezentowany po raz pierwszy w 1998 roku Rover 75 miał trudne zadanie. Musiał nie tylko zastąpić samochody serii 600 i 800, ale też udowodnić, że brytyjska firma potrafi coś więcej, niż tylko serwować swoim klientom "odgrzewane kotlety" Hondy obficie przyprawione chromem. Z obu tych zadań seria 75 wywiązała się świetnie. Samochód opracowany został wspólnie z nowym partnerem strategicznym Brytyjczyków - niemieckim BMW, które posiadało wówczas pakiet większościowy angielskiej firmy. Niemcy dostarczyli niektóre rozwiązania techniczne (m.in. silniki Diesla produkcji z wtryskiem typu Common Rail), za nadanie autu klasycznego, lordowskiego wyglądu odpowiadali Brytyjczycy. Efekt współpracy przerósł wszelkie oczekiwania. Samochód szybko dorobił się wielu prestiżowych tytułów i z miejsca stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki. Auto utrzymane jest w klasycznym angielskim stylu, co sprawia, że często określane jest mianem „bombki” na kołach. Dzieje się tak za sprawą wielu chromowanych dodatków, jak np. listwy boczne, klamki czy grill. W podobnym tonie utrzymane jest również wnętrze - panują tu owale, skóra i drewno. Środek nie wszystkim przypadnie jednak do gustu, bowiem styliści Rovera obłe kształty łączyli ze sobą w dość przypadkowy sposób.
Seria 75 cieszy się raczej dobrą opinią. Benzynowe jednostki napędowe produkcji Rovera są dynamiczne, dla własnego bezpieczeństwa radzimy jednak często kontrolować stan układu chłodzenia. Ten ostatni bywa trapiony wyciekami, co przekłada się na żywotność uszczelki pod głowicą. Jednostki wysokoprężne są raczej bezawaryjne (podobnie, jak w przypadku innych silników z wtryskiem Common Rail trzeba uważać na jakość tankowanego paliwa), ale ich kultura pracy (zwłaszcza akustyczna) nie przystaje do standardów nowoczesnych Diesli. Problemy może jednak sprawiać osprzęt, jak chociażby wentylator chłodnicy, przepływomierz czy pompa paliwa. Często spotykaną dolegliwością jest również awaria hydraulicznej pompy sprzęgła (Diesel).
Zawieszenie dość dobrze radzi sobie z kiepskim stanem polskich dróg - części zamienne są łatwo dostępne a ich cena nie zwala z nóg. Właściciel 75 musi się jednak przygotować na drobne, acz dokuczliwe problemy związane z elektryką i elektroniką. Komputer czasami zgłosi jakiś nieoczekiwany (i często nieprawdziwy) błąd, przestanie działać centralny zamek, zaszwankuje któryś z elektrycznych podnośników szyb. Samochód może więc czasami uraczyć nas dawką angielskiego humoru, który nie wszyscy tolerują.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-02-17

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Rover 75 CRASHTEST

Rover 75 2.0 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 145 KM benzyna2003sedanautomatprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Sonata

Hyundai Sonata

2.5 160 KM benzyna2003sedanautomatprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S60

Volvo S60

2.4 144 KM benzyna2003sedanautomatprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Lybra

Lancia Lybra

2.0 I.E 20V 155 KM benzyna2003sedanautomatprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.2 147 KM benzyna2003sedanautomatprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.8 T 150 KM benzyna2003sedanautomatprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Rover 75 2.0 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS