Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.8 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Rover Seria 800 20 136 KM
Teoretycznie rzecz biorąc, zakup Rovera serii 800 to bardzo dobre rozwiązanie. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1986 roku pojazd powstał przy współpracy z Hondą, do jego budowy wykorzystano podzespoły cenionej i komfortowej Hondy Legend. Niestety, Brytyjczycy postanowili udowodnić, że potrafią coś więcej, niż tylko korzystać z serwowanych niejako „na tacy” rozwiązań japońskich i wykorzystali w produkcji samochodu wiele rodzimych podzespołów. Dla przykładu aż do 1996 roku wszystkie czterocylindrowe jednostki napędowe były konstrukcjami Rovera, silniki V6 to zmodyfikowane jednostki Hondy. Wprawdzie angielskie silniki na pewno nie należą do złych, ale dostępność części zamiennych jest ograniczona.
Podobnie, jak w przypadku innych Roverów przed zakupem wypada dokładnie skontrolować stan układu chłodzenia - częste wycieki sprawiają, że wymiana uszczelki pod głowicą jest w tym przypadku niemal coroczną czynnością obsługową. Większość jednostek napędowych cierpi również na wycieki oleju. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej omijać egzemplarze wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Koszt naprawy może przewyższyć wartość samochodu. W wersjach z silnikami turbodoładowanymi częstym problemem bywają uszkodzenia komputerów sterujących pracą silnika. Przed zakupem należy dokładnie skontrolować działanie wszystkich elektrycznych gadżetów, które są piętą achillesową tego modelu. Przyjemną eksploatację są w stanie popsuć usterki szyberdachu, klimatyzacji czy immobilisera (ta ostatnia unieruchamia pojazd). Samochody poddają się też działaniu rdzy. Atakuje ona głównie tylne nadkola, ranty maski, okolice szyberdachu czy progi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-14