chceauto.pl
x

Rover Seria 800 27 169 KM

Rover Seria 800 27 169 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1996
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2675 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
169 KM
0-100 km/h
9.5 s.
V max
210 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E
Bagażnik
445 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.5 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Rover Seria 800 27 169 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Rover Seria 800 27 169 KMRover Seria 800 27 169 KMRover Seria 800 27 169 KMRover Seria 800 27 169 KM

Rover Seria 800 27 169 KM

Teoretycznie rzecz biorąc, zakup Rovera serii 800 to bardzo dobre rozwiązanie. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1986 roku pojazd powstał przy współpracy z Hondą, do jego budowy wykorzystano podzespoły cenionej i komfortowej Hondy Legend. Niestety, Brytyjczycy postanowili udowodnić, że potrafią coś więcej, niż tylko korzystać z serwowanych niejako „na tacy” rozwiązań japońskich i wykorzystali w produkcji samochodu wiele rodzimych podzespołów. Dla przykładu aż do 1996 roku wszystkie czterocylindrowe jednostki napędowe były konstrukcjami Rovera, silniki V6 to zmodyfikowane jednostki Hondy. Wprawdzie angielskie silniki na pewno nie należą do złych, ale dostępność części zamiennych jest ograniczona. 
Podobnie, jak w przypadku innych Roverów przed zakupem wypada dokładnie skontrolować stan układu chłodzenia - częste wycieki sprawiają, że wymiana uszczelki pod głowicą jest w tym przypadku niemal coroczną czynnością obsługową. Większość jednostek napędowych cierpi również na wycieki oleju. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej omijać egzemplarze wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Koszt naprawy może przewyższyć wartość samochodu. W wersjach z silnikami turbodoładowanymi częstym problemem bywają uszkodzenia komputerów sterujących pracą silnika. Przed zakupem należy dokładnie skontrolować działanie wszystkich elektrycznych gadżetów, które są piętą achillesową tego modelu. Przyjemną eksploatację są w stanie popsuć usterki szyberdachu, klimatyzacji czy immobilisera (ta ostatnia unieruchamia pojazd). Samochody poddają się też działaniu rdzy. Atakuje ona głównie tylne nadkola, ranty maski, okolice szyberdachu czy progi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-14

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Rover Seria 800 27 169 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Saab 9000

Saab 9000

2.3 LP TURBO 170 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 605

Peugeot 605

3.0 167 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Kappa

Lancia Kappa

2.4 20V 175 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Omega

Opel Omega

2.5 V6 170 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo seria 900

Volvo seria 900

2.5 170 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda Xedos 9

Mazda Xedos 9

2.5 V6 164 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Rover Seria 800 27 169 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS