Saab 900 pojawił się na rynku w 1978 roku. Samochód ten był stopniowo modernizowany, dzięki czemu przetrwał w produkcji aż do 1994 roku. Powodem zakończenia montażu, było wprowadzenie do produkcji drugiej generacji Saaba 900, co nastąpiło rok wcześniej (1993). Dla odmiany, drugą generację produkowano krótko, bo tylko przez 5 lat (do 1998 roku). Wówczas pojawił się Saab 9-3 pierwszej generacji. Mimo nowej nazwy oba samochody było bardzo do siebie zbliżone - zarówno pod względem stylistyki, jak i rozwiązań technicznych. Saaby 900 pierwszej generacji to w tym momencie w większości auta zaliczane do youngtinerów, które niedługo zapewne będą mogły być traktowane jak lokata kapitału (mowa o autach zachowanych w dobrym stanie, z mocnymi silnikami). Ze względu na swój wiek auta te już raczej nie pełnią roli jedynego pojazdu w rodzinie. Niezłą opinią cieszy się druga generacja Saaba 900, co nie znaczy, że są to auta całkowicie \"bezproblemowe\". Zdarzają się kłopoty ze skrzynią biegów (trudności z wrzucaniem biegu wstecznego), pękają paski klinowe, psują się silniki krokowe. Ceny części nie są niskie, ponadto często brak zamienników.