Znamy już zwycięzcę konkursu na „Samochód Roku 2017”. Tegoroczne wyniki prestiżowej rywalizacji śmiało uznać można za zaskakujące!
Siódemkę półfinalistów poznaliśmy już w listopadzie. Na liście aut, które szczególnie urzekły złożone z kilkudziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych jury, znalazły się wówczas: Alfa Romeo Giulia, Citroen C3, Mercedes klasy E, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR i Volvo S90. Które z nich zdobyło największe uznanie?
Peugeot 3008
Ubiegłoroczna nagroda trafiła do rąk przedstawicieli Opla. Tytuł „Car of the Year 2016” przypadł wówczas w udziale produkowanej w Gliwicach Astrze. Tegoroczna nagroda powędruje do nowego właściciela niemieckiej marki – Peugeota!
Peugeot 3008 okrzyknięty został „Samochodem Roku 2017”! Auto zdobyło aż 319 punktów, o 23 punkty wyprzedzając – sklasyfikowaną na 2. miejscu – Alfę Romeo Giulię. Ostatni stopień podium przypadł w udziale nowemu Mercedesowi klasy E, który uzyskał łączną notę 197 punktów.
Peugeot 3008
Przypominamy, że nowy Peugeot 3008 zadebiutował na jesiennym salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
Samochód opracowano od podstaw w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2. Aż o 62 mm powiększył się rozstaw osi (2675 mm), nadwozie wydłużyło się do 4,45 m. Mimo większych wymiarów inżynierom udało się zaoszczędzić około 100 kg. Nadwozie nie przypomina już skrzyżowania minivana z crossoverem. Prześwit wynoszący 22 cm i dwubryłowa karoseria nie pozostawiają złudzeń, co do tego, że mamy do czynienia z suvem, który obrał za cel Nissana Qashqaia.
Peugeot 3008
Większy rozstaw osi przełożył się na ilość miejsca w kabinie. Kierowca i pasażer mają teraz więcej miejsca (po 24 mm na nogi i 17 mm na wysokości łokci). Z tyłu zwiększyła się przestrzeń na głowy pasażerów (+36 mm). Aż o 90 l powiększył się bagażnik. Kufer mieści teraz do 520 l i nawet 1580 l po złożeniu tylnych siedzeń. W nowym 3008 zadebiutowała II generacja architektury deski rozdzielczej o nazwie I-Cockpit. Nowa odsłona bazuje na pierwotnym rozwiązaniu. Najważniejszą nowością jest zastosowanie cyfrowego wyświetlacza w miejsce klasycznych, analogowych zegarów. Ten, podobnie jak np. w Audi Virtual Cockpit, ma przekątną 12,3 cala i może być dowolnie konfigurowany przez kierowcę (wyświetlać informacje z kilku wybranych systemów).