W maju na salonie w Barcelonie Seat pokazał Ibizę po liftingu. Natomiast na salonie we Frankfurcie zadebiutuje oficjalnie zmodernizowana najmocniejsza wersja tego modelu, czyli Cupra.
Seat Ibiza Cupra po liftingu
O ile klasyczne wersje Ibizy zmieniły się niewiele, to w przypadku Cupry mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją. Otóż pod maskę Ibizy Cupra trafił silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM, który zastąpił dotychczas stosowaną jednostkę 1.4 TSI. Różnica w mocy wynosi raptem 12 KM, czyli niewiele. Ale przewaga nowego silnika leży gdzie indziej - znacząco, bo z 250 do 320 Nm wzrósł moment obrotowy. Co więcej, wartość ta jest dostępna w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych - od 1450 do 4200 obr/min.
Seat Ibiza Cupra po liftingu
O właściwą trakcję Seata Ibiza Cupra dba elektroniczna "szpera" czyli dyferencjał XDS. W dużej mierze dzięki niemu Cupra przyśpiesza do 100 km/h w 6,7 s. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 235 km/h, a średnie zużycie paliwa - oczywiście w cyklu pomiarowym (który jak wiadomo niewiele ma wspólnego z rzeczywistością) - wynosi 6 l/100 km.
Seat Ibiza Cupra po liftingu
Seat Ibiza Cupra standardowo posiada 17-calowe felgi i adaptacyjne zawieszenie. Nowością jest system Cupra Drive Profile, który umożliwia ustawienie samochodu pod preferencje kierowcy (można wybierać m.in. między dwoma trybami pracy zawieszenia czy regulować siłę wspomagania kierownicy).
Seat Ibiza Cupra po liftingu
Ibiza Cupra po liftingu otrzymała nowy pas przedni ze zmienionymi światłami. Standardem są reflektory biksenonowe ze światłami dziennymi typu LED. Również tylne światła wykonano w tej technologii.
Zmiany nie ominęły również wnętrza. Znajdziemy w nim nową kierownicę (z Leona), zmienione nawiewy, panel instrumentów i zaawansowany system infotainment.
Odświeżony Seat Ibiza Cupra zadebiutuje na salonie we Frankfurcie w połowie września, niedługo potem samochód powinien trafić do salonów.