Seat poddał zmianom modele Ibiza i Arona. O ile modyfikacje nadwozia są subtelne, to już wnętrze jest praktycznie całkowicie nowe.
Seat Ibiza
Nowością jest całkowicie LED-owe oświetlenie obu pojazdów i to niezależnie od wersji. Ponadto samochody po zmianach poznamy po pisanej nową czcionką nazwie modelu na tylnej klapie - drukowane litery zostały zastąpione czcionką odreczną, taką, samą jaką znamy już z Tarraco i Leona.
Znacznie więcej zmian znajdziemy we wnętrzu. Producent obiecuje stosowanie materiałów lepszej jakości, ponadto ekran systemu infotainment, który do tej pory był wbudowany w deskę, ale dość nisko, został przeniesiony wyżej i jest wolnostojący. Ekran jest dostępny w dwóch rozmiarach - 8,25 i 9,2 cala, a system został unowocześniony, między innymi obsługuje interfejsy Android Auto i Apple Car Play oraz komendy głosowe.
Seat Arona
Wyposażenie obu modeli może obejmować m.in. aktywny tempomat pozwalający podróżować w trybie półautonomicznym niezależnie od prędkości pojazdu. Wśród nowości znalazł się asystent pasa ruchu Lane Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
Do listy wyposażenia został dodany również asystent świateł drogowych High Beam Assist. Kiedy zaczyna zanikać światło dzienne, system automatycznie wykrywa pojazdy przed autem, w razie potrzeby przełączając oświetlenie między światłami drogowi i mijania.
Seat Ibiza/Seat Arona
W Aronie pojawiła się wersja Xperience, która cechuj się "uterenowioną" stylizację. Zastąpi ona "luksusową" wersję Xcellence.
Przy okazji liftingu zmieniła się gama jednostek napędowych. Z oferty wycofano silniki Diesla (1.6 o mocach 95 i 115 KM), bazową jednostką Ibizy pozostał silnik 1.0 MPI o mocy 80 KM (93 Nm), który łączony jest z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów.
W obu modelach znajdziemy również jednostki 1.0 TSI oraz 1.5 EcoTSI. Pierwszy wariant oferowany jest w odmianach o mocy 95 KM oraz 110 KM. Wersja 95-konna została połączona z manualną 5-biegową przekładnią, natomiast 110-konną wersję można wybrać z 6-biegową manualną przekładnią bądź z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG.
Największy silnik oferowany w obu miejskich autach marki to czterocylindrowa jednostka 1.5 EcoTSI, która generuje 150 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego.