Seat zakończył pierwszą połowę 2018 roku z najwyższym wynikiem sprzedaży w historii marki. Globalna sprzedaż hiszpańskiego producenta wzrosła o 17,6 proc. osiągając całkowitą liczbę 289 900 pojazdów (2017 r.: 246 500). Liczba ta oznacza wzrost o ponad 43 000 pojazdów w porównaniu do tego samego okresu w r roku 2017. Jest również lepszy wynik niż rekord sprzedaży ustanowiony w 2000 roku (278 500 sprzedanych egzemplarzy).
Seat Ateca
Równie dobrze pierwsze sześć miesięcy 2018 roku kończy Seat w Polsce, odnotowując 21 proc. dynamikę rejestracji oraz największą wśród marek popularnych, 44 proc. dynamikę rejestracji wśród osób prywatnych.
Tylko w czerwcu Seat sprzedał na całym świecie 51 400 pojazdów, czyli o 13,7 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2017 roku (45 200). To najlepszy czerwcowy wynik w historii Seata, który jednocześnie przekracza liczbę sprzedanych w 2000 roku egzemplarzy (48 900).
[image28195 rightW pierwszym półroczu 2018 roku Seat zarejestrował na polskim rynku 6 849 nowych pojazdów, co stanowi 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dziś Seat w Polsce ma 2,5 proc. udziału w rynku detalicznym, poprawiając poprzedni wynik o 0,7 proc. (2017: 1,8 proc.).
Wzrost sprzedaży do rekordowych poziomów to efekt wprowadzenia do salonów szeregu nowych modeli, co nastąpiło po okresie stagnacji i braku pomysłu na markę ze strony Volkswagena. W ostatnich latach w salonach pojawiły się dwa SUV-y, czyli Ateca i Arona oraz Ibiza nowej generacji.
W drugiej połowie tego roku, hiszpańska marka wprowadzi na rynek dwa nowe modele. 18 września swoją premierę będzie miał Seat Tarraco, który uzupełni ofertę SUV-ów.
Inna nowość to Cupra Ateca, drugi model nowej marki Cupra, po Leonie. Oba auta wyjadą na polskie drogi jeszcze w tym roku.