Skoda zaprezentowała oficjalnie Elroqa w sportowej wersji RS. Samochód ma napęd na cztery koła, imponuje osiągami i... będzie się słabo sprzedawał.
- Skoda Elroq RS. Napęd
- Skoda Elroq RS. Wyposażenie
- Skoda Elroq RS. Nadwozie
Skoda Elroq RS. Napęd
Skoda Elroq RS została oficjalnie zaprezentowana. To usportowiona, najmocniejsza wersja najnowszego elektrycznego modelu czeskiej marki.

Skoda Elroq RS
Skoda Elroq RS posiada dwa zamontowane przy osiach silniki elektryczne, które generują 340 KM (250 kW) mocy systemowej. Dzięki nim samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,4 s, co czyni go najlepiej przyspieszającym modelem produkcyjnym Skody. Oczywiście prędkość maksymalna, typowo dla samochód elektrycznych, stoi już na lekko żenującym poziomie i wynosi 180 km/h.
Niestety, obecny rozwój technologii nie pozwala na szybszą jazdę - rozładowanie akumulatora przy wysokich prędkościach byłoby tak gwałtowne, że nie tylko zasięg byłby śmieszny, ale mogłoby dojść do uszkodzenia samej baterii.

Skoda Elroq RS
W Elroq RS zamontowano akumulator o pojemności 84 kWh (79 kWh netto), czyli taki, który stosowany jest już w Elroq z silnikiem o mocy 285 KM. Na stacjach szybkiego ładowania prądem można go ładować z mocą 185 kW, co w sprzyjających warunkach (również atmosferycznych) umożliwia naładowanie od 10 do 80 procent w około 26 minut. Ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW pozwala naładować akumulator od 0 do 100 procent w ciągu ośmiu godzin.
Zasięg maksymalny Skody Elroq RS wg WLTP ma wynosić 550 km, co jest oczywiście wartością nierealną. Jeśli auto przejedzie drogą ekspresową 300 km bez ładowania będzie to wynik godny uznania. Oczywiście w mieście i przy wolniejszej jeździe zasięg będzie większy, ale wówczas jest już mniej istotny.

Skoda Elroq RS
Skoda Elroq RS. Wyposażenie
Poza silnikiem i napędem Skodę Elroq RS wyróżniają 21-calowe koła, sportowe zawieszenie obniżone o 1,5 cm i progresywny układ kierowniczy. W opcji dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC. Samochód ma również mocniejsze przednie hamulce z zaciskami dwutłoczkowymi.
Auto jest oczywiście bogato wyposażone. Standardem jest oświetlenie LED Matrix Beam, czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy z masażem.

Skoda Elroq RS
Skoda Elroq RS. Nadwozie
Stylistyczne wyróżniki wersji RS to czarne wstawki na nadwoziu (listwy bocznych szyb, relingi dachowe, napisy na masce i tylnej klapie oraz nakładki lusterek bocznych), zderzaki z charakterystycznym pasem odblaskowym na całej szerokości, przednie błotniki z emblematem RS. Samochód można zamówić w różnych kolorach, a zielony Mamba Green jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji RS.
Skoda Elroq RS trafi do sprzedaży w tym roku. Ceny nie są jeszcze znane.