Oficjalna premiera odbędzie się w Pradze 1 września, ale wiemy coraz więcej o tym samochodzie.
Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iV została zbudowana na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Volkswagena. Samochód będzie dostępny w pięciu wariantach mocy i trzech wariantach wielkości akumulatorów. Baterie zabudowane zostaną w podłodze, dzięki czemu pojemność bagażnika to 585 litrów.
Enyaq będzie produkowany w głównej fabryce Skody w Mladá Boleslav. Nadwozie Skody Enyaq ma 4648 mm długości, 1877 mm szerokości oraz 1618 mm wysokości. Rozstaw osi to 2765 mm.
Skoda Enyaq iV
W wersjach podstawowych modelu Enyaq iV zlokalizowany z tyłu silnik odpowiada za napęd na tylną oś pojazdu. W wersjach o większej mocy przewidziano dodatkowy silnik elektryczny z przodu. Wariant o największej mocy jest w stanie holować ładunki o masie nawet do 1200 kg.
Maksymalny zasięg (wersja z bateriami 82 kWh) ma wynosić 500 km.
Skoda Enyaq iV
Enyaq iV będzie dostępny również w usportowionej wersji vRS z napędem na wszystkie koła i silnikami o łącznej mocy 225 kW. Taki samochód ma przyśpieszać do 100 km/h w 6,2 s i osiągać prędkość maksymalną 180 km/h (ograniczoną elektroniczne celem ochrony akumulatorów przed gwałtownym rozładowaniem). Maksymalny zasięg tej wersji to 460 km.
Skoda ujawniła również pierwsze szkice wnętrza Enyaq iV. Nowa płyta z dużym rozstawem osi sprawiają, że ma być ono obszerne, a także zdigitalizowane.
Na szkicach widać, że Skoda nie zrezygnowała z dużego tunelu środkowego, natomiast na konsoli środkowej dominuje potężny ekran o średnicy 13 cali. W samochodzie pojawi się również nowy system head-up display (wyświetlania na przedniej szybie) wzbogacony o elementy rozszerzonej rzeczywistości.