Skoda konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na rynku chińskim, który od kilku już lat jest największym pojedynczym rynkiem dla tego producenta.
Skoda Kamiq GT
W ubiegłym roku w Chinach sprzedano ponad 340 tys. Skód (przy całościowej sprzedaży przekraczającej milion egzemplarzy).
Czesi systematycznie poszerzają gamę modelową dostępną w Chinach - najnowszy, właśnie zaprezentowany model to Kamiq GT, który jest piątym SUV-em Skody dostępnym w Państwie Środka, po Kamiqu, Karoqu, Kodiaqu i Kodiaqu GT.
Skoda Kamiq GT
W tym miejscu konieczne jest pewne wyjaśnienie, bo chińska gama modelowa Skody jest zagmatwana. Chiński Karoq generalnie wygląda jak europejski, ale ma o 5 cm większy rozstaw osi i - tym samym - długość całego nadwozia (odpowiednio: 268,8 i 443,2 cm).
Chińska Skoda Kamiq jest pozycjonowana poniżej Karoqa, ma 439 cm długości, czyli jest dokładnie o 0,8 cm... dłuższa od europejskiego Karoqa. Rozstaw osi to 261 cm, czyli tym razem o 2,8 cm mniej niż w Karoqu.
Skoda Kamiq GT
Teraz gama zostaje poszerzona o Kamiq GT, który dość znacznie różni się od chińskiego Kamiqa. Samochód ma 440,9 cm długości i 160,6 cm wysokości. Jest więc o 1,9 cm dłuższy niż Kamiq, natomiast bez zmian pozostawiono rozstaw osi (261 cm) i szerokość (178 cm).
Kamiq GT otrzymał całkowicie przeprojektowany przód z rzucają się w oczy osłoną chłodnicy z chromowanymi wstawkami. Jednak największe zmiany dotyczą tylnej części nadwozia.
Skoda Kamiq GT
Co prawda, wbrew temu, co twierdzi producent, Kamiq GT raczej nie przypomina coupe, ale ma inaczej poprowadzony dach, większe tylne boczne okienko, nową klapę bagażnika, światła (która bardziej przypominają te z Kamiqa europejskiego niż chińskiego) i zderzak.
Wnętrze obu modeli (chińskiego Kamiq i Kamiq GT) jest identyczne, czyli - całkowicie inne niż w Skodach europejskich.
Znakiem szczególnym Kamiq GT jest możliwość dwubarwnego wykończenia nadwozia oraz panoramiczne okno dachowe.
Skoda Kamiq GT nie trafi na rynki europejskie.