Skoda Kamiq to najnowszy i najmniejszy SUV w gamie Skody. Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany na rozpoczynającym się 5 marca salonie w Genewie.
Skoda Kamiq
Skoda Kamiq ma być - w zamyśle producenta - miejskim SUV-em. Zbudowany na bazie płyty modułowej płyty podłogowej MQB samochód ma 424 cm długości, 179,3 cm szerokości i 153 cm wysokości, przy rozstawie osi 265 cm.
To wyraźnie mniej niż w przypadku Skody Karoq, która ma 438 cm długości (o 14 cm więcej) i 184 cm szerokości (niemal 5 cm szerokości więcej). Co jednak ciekawe, różnica w rozstawie osi jest minimalna - w Karoq jest to 264 cm, a więc o jeden cm mniej!
Skoda Kamiq
Można się więc spodziewać, że wnętrze Kamiqa będzie niemal równie obszerne, co Karoqa. Kamiq dysponuje natomiast wyraźnie mniejszym bagażnikiem, jego pojemność to 400 litrów, podczas gdy Karoq może się pochwalić wynikiem 521 litrów.
Oczywiście oparcie tylnej kanapy Kamiqa można złożyć, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1385 litrów.
Skoda Kamiq
Stylistycznie samochód nie stanowi niespodzianki - linie nadwozia są typowe dla obecnych modeli Skody. Elementy charakterystyczne Kamiqa to stosunkowo szybko opadająca linia dachu, nietypowe światła do jazdy dziennej oraz nazwa modelu biegnąca przez całą szerokość klapy bagażnika (zwykle w Skodach na klapie znajduje się logo marki).
Wnętrze Skody Kamiq jest niemal identyczne jak innego nowego modelu Skody, czyli Scali. Samochód może być wyposażony w ekran zastępujący tradycyjne zegary o rozmiarze 10,25. Natomiast umieszczony na konsoli środkowej, wolno stojący ekran systemu infotainment w zależności od wersji wyposażenia ma 6,5, 8 lub 9,2 cala.
Skoda Kamiq
Wśród ciekawszego wyposażenia dostępnego w Skodzie Kamiq znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat, system utrzymywania auta na pasie ruchu czy układ wykrywania przeszkód z automatycznym hamowaniem.
Wszystkie silniki Skody Kamiq posiadają bezpośredni wtrysk i doładowanie, a także układ odzyskiwania energii podczas hamowania.
Skoda Kamiq
Bazowa jednostka napędowa to trzycylindrowy silnik 1.0 TSI. Występuje on w dwóch wersjach. W słabszej, o mocy 95 KM (175 Nm) parowany jest z manualną przekładnią pięciobiegową, a w mocniejszej, o mocy 115 Km (200 Nm) - z przekładnią manualną o sześciu biegach lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Na szczycie gamy stoi czterocylindrowa jednostka 1.5 TSI ACT (z układem odłączania cylindrów) o mocy 150 KM i momencie 250 Nm. Silnik ten również jest łączony z skrzynią manualną (sześciobiegową) lub DSG (siedem przełożeń).
W ofercie znalazł się również jeden diesel. Jest to silnik 1.6 TDI o mocy 115 KM i momencie 250 Nm, wyposażony w filtr DPF i katalizator SCR. Również w tym wypadku dostępna jest przekładnia manualna lub DSG.