Skoda, która zanotowała właśnie rekordowe półrocze, nie zwalnia tempa. W fabryce czeskiej marki w Kvasinach uruchomiono produkcję kolejnego modelu, który ma wszystko, by stać się bestsellerem - Skody Karoq.
Skoda Karoq
Model ten należy do segmentu, który w ostatnich latach zanotował niezwykły wzrost popularności - kompaktowych crossoverów. Czy Karoq pokona lidera tej klasy, czyli Nissana Qashqai?
Skoda Karoq ma 438 cm długości, 184 cm szerokości i 160,5 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 264 cm. Pojemność bagażnika to godne uznania 521 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy rośnie do 1630 litrów. Dzięki opcjonalnemu systemowi VarioFlex tylne fotele można przesuwać, a nawet usunąć, wówczas pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 1810 litrów.
Skoda Karoq
W momencie rynkowego debiutu Skoda Karoq będzie oferowana z jednym z pięciu silników o mocach od 115 do 190 KM. Oczywiście wszystkie silniki, i benzynowe TSI i wysokoprężne TDI, wyposażone są w doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.
Moment obrotowy może trafiać na koła przednie lub wszystkie cztery (z wykorzystaniem sterowanego elektronicznie międzyosiowego sprzęgła typu Haldex). Z silnikiem współpracują przekładnie manualne lub zautomatyzowane, dwusprzęgłowe DSG.
Skoda Karoq
Skoda Karoq może być bardzo bogato wyposażona. Na liście opcji znajdziemy m.in. oświetlenie typu Full LED, elektroniczne zegary (Karoq to pierwsza Skoda z tym rozwiązaniem), czy otwieranie bagażnika ruchem stopy.
O bezpieczeństwa dbać mogą systemy automatycznego hamowania, monitorowania pasa ruchu czy martwego kąta, dostępny jest adaptacyjny tempomat.
Skoda Karoq
]Pierwsze egzemplarze Skody Karoq trafią do klientów w październiku, a warto przypomnieć, że od wiosny w salonach dostępny jest większy od Karoqa crossover, czyli Kodiaq.
Kvasiny to jeden z trzech zakładów Skody w Czechach. W ostatnich latach przeszedł on dużą modernizacją, obecnie zatrudnia osiem tysięcy osób, które produkują Skody Superb i Superb Combi oraz Kadioq. Ponadto od 2009 roku do czerwca tego roku w Kvasinach produkowano poprzednika Karoq, czyli Yeti.
Skoda zakłada, że fabryka będzie przechodziła dalszą modernizację, dzięki czemu zdolności produkcyjne będą stopniowo wzrastać aż do 295 tys. samochodów rocznie.