Skoda umocniła się jako lider polskiego rynku samochodów. We wrześniu czeska marka zanotowała wzrost sprzedaży w stosunku do września 2016 roku wynoszący 9,9 proc.
Skoda lideruje zarówno wśród klientów indywidualnych (1 155 dostarczonych sztuk, wzrost o 12,2 proc.), jak i flotowych (3 445 sztuk, wzrost o 9,1 proc.). Najpopularniejszym modelem polskiego rynku we wrześniu została Fabia, która tym razem uplasowała się na pierwszej pozycji wyprzedzając Octavię.
Sprzedając we wrześniu 4 600 samochodów, Skoda utrzymała pozycję zdecydowanego numeru 1 polskiego rynku, posiadającego udział na poziomie 12,4 proc. Osiągnięty wynik jest o 9,9 proc. lepszy od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim. Od początku roku Skoda sprzedała w Polsce już 45 291 nowych samochodów, utrzymując pozycję lidera także w tej klasyfikacji i poprawiając swój zeszłoroczny wynik aż o 19 proc.
We wrześniu klienci indywidualni kupili 1155 samochodów, o 12,2 proc. więcej niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Daje to marce 11,5 proc. udziału w całym rynku w tej kategorii. Rozwijającemu się rynkowi flotowemu także przewodzi Skoda z wynikiem 3 445 dostarczonych samochodów, to jest o 9,1 proc. więcej niż przed rokiem.
Od początku roku czeska marka dostarczyła już firmom 33 085 samochodów, co daje jej udział w całym tym rynku na poziomie 13,5 proc.
Najpopularniejszym modelem polskiego rynku jest Skoda Fabia, która we wrześniu umocniła swoją pozycję dzięki wzrostowi aż o 34,7 proc, do 1 503 rejestracji. Drugim najchętniej wybieranym samochodem w Polsce została Octavia, we wrześniu notując 1 274 kolejnych nabywców. Fabia i Octavia przewodzą także w klasyfikacji całorocznej, ale w odwrotnej kolejności, z drugą z wymienionych na pozycji lidera.
Z dobrym przyjęciem spotkała się również Skoda Kodiaq. We wrześniu zarejestrowano 301 sztuk tego modelu, a od początku roku – 2117 egzemplarzy.