Na salonie w Genewie 3 marca oficjalnie zadebiutuje Skoda Octavia RS IV generacji. Na razie czeska marka ujawniła pierwsze szkice tego pojazdu.
Skoda Octavia RS iV
To, co najważniejsze, wiemy już od pewnego czasu. Nowa Skoda RS będzie pierwszą Octavią w historii dostępną z napędem hybrydowym, ponadto Octavię RS kupimy z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Moc wersji hybrydowej iV oraz benzynowej (2.0 TSI) to 245 KM a wysokoprężnej (2.0 TDI) - 200 KM.
Wiadomo również, że nowa Octavia RS będzie oferowana z napędem wszystkich kół oraz w dwóch wersjach nadwoziowych - jako liftback oraz kombi.
Stylistycznie samochód wyróżnia się zderzakami o bardziej agresywnej stylizacji, z tyłu w oczy rzucają się końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor. Typowe dla wersji RS są felgi. Wygląd wnętrze wciąż trzymany jest w tajemnicy.
Skoda Octavia RS iV
Historia Skody Octavii RS sięga 2000 roku, gdy pojawił się samochód z 1,8-litrowym silnikiem turbo o mocy 180 KM. Do 2005 roku wyprodukowano 17 600 egzemplarzy tego modelu w wersji sedan i combi.
Drugą generację Octavii RS można było zamówić już w dwóch wersjach: z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 200 KM oraz po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM. Łączna produkcja obu wersji wyniosła 100 tys. pojazdów.
Wprowadzona na rynek w 2013 roku Octavia RS III generacji sprzedawała się jeszcze lepiej. Początkowo samochód był dostępny w wersjach 2.0 TSI o mocy 220 KM i TDI o mocy 184 KM oraz po raz pierwszy z napędem na cztery koła. Kolejna wersja silnika benzynowego posiadała już moc 230 KM, a w wersji RS 245 - 245 KM. W Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii wersje RS osiągnęły ponad 20 proc. udziału w sprzedaży Octavii. Całkowita produkcja trzeciej generacji tego modelu wyniosła 172 tys. pojazdów.
Jak będzie z Octavią RS czwartej generacji?