Skoda Kamiq to ciekawy, kompaktowy crossover, który jednak nieco zawodził pod względem jednostek napędowych. Najmocniejszy silnik dostępny w tym modelu miał bowiem tylko litr pojemności i trzy cylindry.
Skoda Kamiq
Ta doładowana jednostka napędowa była oferowana w dwóch wersjach o mocy 95 lub 110 KM.
Ale teraz to się zmienia. Czesi wprowadzają bowiem do Kamiq nowy silnik czterocylindrowy. Jednostka 1.5 TSI generuje 150 KM i 250 Nm, wyposażona jest w technologię odłączania dwóch cylindrów (Active Cylinder Technology - ACT) oraz filtr cząstek stałych.
Silnik 1.5 TSI standardowo jest łączony z manualną przekładnią sześciobiegową, ale opcjonalnie dostępna jest również siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana DSG.
Skoda Scala
Osiągi obu wersji są bardzo zbliżone. Z przekładnią manualną Kamiq rozpędza się do 100 km/h w 8,3 i może osiągnąć prędkość 213 km. W wersji z "automatem" sprint do "setki" zajmuje 8,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 212 km/h.
Polskie ceny Skody Kamiq 1.5 TSI startują z poziomu 83 500 zł (auto z przekładnią manualną, w wersji Ambition). Dopłata do przekładni DSG to 6100 zł. Wersję Style wyceniono na 91 500 zł.
Skoda Scala
Jednocześnie silnik 1.5 TSI ACT zostaje wprowadzony do kompaktowej Scali. Również w tym wypadku będzie to najmocniejsza wersja napędowa.
Za Skodę Scala 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów trzeba zapłacić 74 500 w wersji Ambition i 81 500 zł w wersji Style. Dopłata do przekładni DSG w przypadku tego modelu to również 6100 zł.
Zarówno Skoda Kamiq, jak i Scala nie są oferowane z napędem wszystkich kół.