7 lutego z taśmy montażowej zakładu w Mladej Boleslav zjechał pierwszy egzemplarz Skody Scala. Przypomnijmy, że ten całkowicie nowy kompaktowy pojazd został zaprezentowany na specjalnym pokazie w Tel Avivie w grudniu ubiegłego roku, a w salonach pojawi się w drugim kwartale 2019.
Skoda Scala - produkcja
Skoda Scala zbudowana została na bazie modułowej płyty podłogowej grupy Volkswagena MQB A0 i jest pierwszym modelem Skody korzystającym z tego rozwiązania. Scala ma 436 cm długości, 179 cm szerokości i 147 cm wysokości. Co ważne dla objętości wnętrza, rozstaw osi wynosi 265 cm, czyli o 5 cm więcej niż w Rapidzie Spaceback i tylko 4 cm mniej niż w Octavii. Czesi zapewniają, że dzięki temu wnętrze będzie niemal tak obszerne, jak w Octavii. Pojemność bagażnika to 467 litrów.
Skoda Scala
Dzięki oparciu o nową płytę podłogową Scala będzie mogła być wyposażona we wszystkie najnowsze rozwiązania wspomagające kierowcę, m.in. systemy Side Assist i Front Assist z systemem automatycznego hamowania w ruchu miejskim czy adaptacyjny tempomat oraz system automatycznego parkowania Park Assist.
Gama jednostek napędowych Skody Scala obejmuje trzy silniki benzynowe, jeden wysokoprężny i jednym przystosowanym do jazdy na gazie ziemnym CNG.
Skoda Scala - produkcja
Pod maską wersji bazowej znajdzie się trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 90 KM, łączony z manualną skrzynią o pięciu przełożeniach. Silnik ten będzie dostępny również w wersji 115-konnej, wówczas współpracuje z manualną skrzynią 6-biegową, lub 7-biegową, dwusprzęgłową DSG.
Na szczycie gamy znajdzie się jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM (również dostępna ze skrzynią manualną lub 7-biegową DSG).
Diesel to silnik 1.6 TDI o mocy 115 KM (moment obrotowy 250 Nm), łączony z 6-biegowym manualem lub 7-biegową skrzynią DSG. Nieco później, ale również w tym roku, oferta zostanie poszerzona o 90-konny silnik 1.0 G-TEC, przystosowany do jazdy na benzynie i gazie ziemnym.