Producenci samochodów nieustannie dążą do obniżania średniej emisji CO2. Możliwe jest to m.in. poprzez wprowadzanie oszczędnych wersji już istniejących modeli.
Skoda Superb
W ten właśnie sposób postąpiła Skoda, która poszerza gamę Superba o auto z silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 KM, skrzynią DSG oraz napędem 4x4. Premiera nowej wersji związana jest z wprowadzeniem do salonów samochodów po liftingu. Przy okazji zmodernizowano również pozostałe jednostki stosowane w Superbie. Dzięki zmianom mają one zużywać nawet do 19 proc. mniej paliwa niż do tej pory.
Skoda Superb
Wszystkie trzy wersje silników wysokoprężnych (1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM) wzbogacone zostały o systemy odzyskiwania energii z hamowania i Start-Stop. W efekcie Skoda Superb 1.6 TDI w wersji Greenline zużywa średnio zaledwie 4,2 l oleju napędowego na 100 km, co przekłada się na emisję CO2 na poziomie 109 g/km. Nawet uwzględniając zwyczajową, 20-procentową różnicę w stosunku do faktycznego zużycia, to 5 l/100 km to wciąż świetny wynik.
Skoda Superb
Całkowitą nowością jest Superb wyposażony w dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów DSG, napęd 4x4 i 170-konny silnik TDI. Przekładnia DSG może pracować całkowicie automatycznie, możliwa jest również manualna, sekwencyjna zmiana przełożeń. Tego typu skrzynia biegów działa szybciej niż klasyczna skrzynia manualna, gwarantuje również niższe niż w "manualu" zużycie paliwa.
Skoda Superb
Napęd 4x4 w Skodzie Superb to rozwiązanie typu Haldex IV generacji. W normalnych warunkach napędzane są wyłącznie koła przednie, przez co obniżone zostaje zużycie paliwa, natomiast w razie uttaty przyczepności (system na bieżąco analizuje m.in. prędkość obrotową silnika, kąt skrętu kierownicy i przyczepność każdego z kół), elektronika natychmiast wprowadza zmiany w dystrybucji momentu obrotowego pomiędzy osiami. Jednym słowem napęd tylnej osi dołączany jest natychmiast, gdy jest to potrzebne.
Skoda Superb
Optymalizację i nowe możliwości konfiguracji wprowadzono także do stosowanych w Superbie jednostek benzynowych. Gama obejmuje cztery silniki o mocy od 125 do 260 KM.
Podstawowa jednostka 1.4 TSI ma być teraz o 13% oszczędniejsza niż dotychczas, zużywając średnio od 5,9 l/100 km (oczywiście w cyklu pomiarowym). Natomiast topowa Skoda Superb napędzana jest 3,6-litrowym silnikiem V6, posiada napęd na cztery koła i skrzynię DSG. Przy zachowaniu osiągów na niezmienionym poziomie ten samochód również ma oszczędniej obchodzić się z paliwem niż do tej pory.
Skoda Superb po liftingu ze zmodernizowanymi silnikami jest już dostępna w polskich salonach czeskiej marki.