Miniony miesiąc był najlepszym wrześniem w 120-letniej historii Skody.
Na całym świecie Skoda dostarczyła 107 100 samochodów (wzrost o 14,4% wobec września 2015). Do tego wyniku szczególnie przyczyniły się w skali globalnej modele Superb (wzrost o 101,2%) i Rapid (o 30%), w Polsce – Octavia (+ 53,6) i Fabia (+ 15%). Osiągnięty wynik umacnia Skodę na pozycji lidera polskiego rynku – jej udział wyniósł na nim 12,8%.
We wrześniu do klientów indywidualnych w Polsce dostarczono 1029 samochodów Skody. Równie skutecznie czeska marka rozwija się także na rynku flotowym, gdzie w ostatnim miesiącu poprawiła swój wynik o kolejne 29,5%.
Skoda Fabia
Największy sukces w Polsce osiągają niezmiennie modele Octavia i Fabia, dwie liderki polskiego rynku. We wrześniu pierwszy z modeli znalazł w Polsce 1416 nabywców (aż 53,6% więcej niż w tym czasie w zeszłym roku), drugi – 1116 wzrost o 15%). Bardzo duże wzrosty zanotowały także modele Superb (561 sztuk, + 60%) i Citigo (308 sztuk, o 139%).
Po pierwszych trzech kwartałach roku Skoda jest zdecydowanym liderem całego rynku: przez pierwsze dziewięć miesięcy dostarczyła Polakom już w sumie 38 075 samochodów, co jest wynikiem aż o 16,4% lepszym od uzyskanego w analogicznym okresie w roku poprzednim.
W minionym miesiącu Skoda przejawiała silne wzrosty wszędzie tam, gdzie jest obecna. Prawie połowa z globalnego wyniku przypadła na kluczowy dla marki rynek Europy Zachodniej, gdzie systematycznie wzmacnia ona swoją pozycję – we wrześniu dostarczyła tam 45 800 samochodów, co stanowi wzrost o 4,8%.
Tradycyjnie największym odbiorcą w tej części Europy pozostają Niemcy, do których trafiło w tym czasie 16 300 czeskich samochodów (o 6,2% więcej niż we wrześniu 2015 r.). Znaczące wzrosty marka zanotowała także w Wielkiej Brytanii (12 300 samochodów, wzrost o 7,2%), Francji (o 12% do 2400 samochodów), we Włoszech (1700 samochodów, 24,4%), czy też Szwajcarii (1500 samochodów, wzrost o 15%).