Skoda mocno modernizuje ofertę jednostek napędowych. Od czerwca wszystkie jednostki we wszystkich modelach będą spełniały normę emisji Euro 6.
Z oferty wycofywane są silniki benzynowe z serii EA 111. Zastępują je nowe konstrukcje z serii EA 211, które mają identyczną pojemność i oznaczenie (1.2 TSI i 1.4 TSI), ale na tym podobieństwa się kończą. Nowe silniki mają pasek rozrządu zamiast łańcucha (co ciekawe, pasek ma wystarczyć na cały przewidywany okres życia samochodu), aluminiową głowicę (zamontowaną odwrotnie niż do tej pory) i zintegrowany kolektor wydechowy. Zmian jest zresztą znacznie więcej.
Skoda Citigo otrzyma zmodernizowane wnętrze z nową kierownicą
Z oferty znikają również silniki TDI rodziny EA188 i EA189, które zostaną zastąpione przez jednostki EA288.
Nowa Skoda Superb, która już niedługo wjedzie do salonów od razu będzie wyposażona w nowe jednostki więc zmiany jej nie dotyczą.
Niewiele zmienia się również w przypadku Octavii. Samochód ten będzie napędzany silnikami 1.6 TDI (90 i 110 KM) oraz 2.0 TDI (150 i 184 KM). Najsłabszy silnik 1.2 TSI dysponuje mocą 86 KM, podniesiono minimalnie moc wersji mocniejszej 1.2 TSI (do 110 KM) oraz 1.4 TSI (do 150 KM). Nowością jest wersja RS 230, napędzana silnikiem benzynowym o mocy 230 KM.
Skoda Fabia po raz pierwszy otrzyma nawigację
Nie ma również zmian w przypadku Citigo, ten samochód nadal będzie napędzany silnikami trzycylindrowymi, benzynowymi o pojemności 1 l i mocy 60 lub 75 KM. Jednostki te spełniają normę Euro 6.
Również wprowadzona do sprzedaży w zeszłym roku Fabia napędzana jest silnikami spełniającymi normę Euro 6. W ofercie są cztery jednostki benzynowe (trzy- i czterocylindrowe) oraz trzy - wysokoprężne (wyłącznie trzycylindrowe).
Bardzo dużo zmian znajdziemy natomiast w Rapidzie i Rapidzie Spaceback. Nowością są należące do rodziny EA211 silniki 1.2 TSI o mocy 90 i 110 KM oraz 1.4 o mocy 125 KM. Z oferty znika silnik 1.2 MPI o mocy 75 KM. Całkowicie zmieniono również ofertę diesli, która obejmie trzycylindrowy silnik 1.4 TDI (90 KM) i czterocylindrowy 1.6 TDI o mocy 116 KM. Tym samym Rapid nie będzie już oferowany z silnikami wolnossącymi.
Skoda Rapid będzie dostępna ze znacznie bogatszym wyposażeniem
Duże zmiany dotkną również Skodę Yeti. Pojawią się nowe silniki 1.2 TSI o mocy 110 KM oraz 1.4 TSI o mocy 125 KM oraz 150 KM. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 2.0 TDI o mocy 110 KM oraz 150 KM. Wycofany zostanie natomiast silnik 2.0 TDI o mocy 170 KM.
Poza zmianami silnikowymi poszerzono ofertę dostępnych opcji. Superb - jako pierwszy pojazd w historii Skody - będzie miał łączność z internetem w technologii LTE oraz pokładowe Wifi (czyli to, co ma obecnie przeciętny smartfon). Pojawią się specjalne aplikacje na smartfony dedykowane Superbowi, Octavii, Rapidowi i Yeti. W Octavii ekran nawigacji będzie miał większą przekątną (6,5 zamiast 5,8 cala), przy czym będzie ją można programować za pomocą smartfona.
W Fabii po raz pierwszy pojawi się fabryczna nawigacja Amudsen, w Octavii Scout - system offroad. Nowe wyposażenie dostępne w Rapidzie to m.in. system bezkluczykowego dostępu, czujnik zmierzchu, czujniki parkowania z przodu, system stabilizujący przyczepę, hamulec multikolizyjny oraz system automatycznego hamowania po wykryciu zagrożenia kolizją.