W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. Porsche zwiększyło liczbę dostaw sportowych aut o niemal 8 proc., do 87 800 sztuk. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się odnowione gran turismo Panamera, które trafiło w ręce 13 500 klientów - to o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Blisko jedna dziesiąta klientów zdecydowała się na zakup hybrydowej odmiany z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. "Pierwsze półrocze 2014 roku możemy wspominać jako bardzo udane, i to pomimo zmiennych niekiedy warunków ekonomicznych i zróżnicowanych trendów na indywidualnych rynkach" - powiedział Bernhard Maier, Członek Zarządu Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.
"Nasza gama modeli jest odpowiednio przygotowana, by stawić czoło aktualnym wyzwaniom. W drugiej połowie roku nie będziemy zdejmować nogi z gazu - Macan zadebiutuje na kolejnych rynkach, a oferta samochodów Porsche wzbogaci się o kolejne innowacje".
W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. Porsche zwiększyło liczbę dostaw we wszystkich kluczowych regionach. Istotny, bo aż 14-proc. wzrost odnotowano w Europie, gdzie dostarczono niemal 30 tys. nowych aut, z czego 12,3 tys. przypada na rynek niemiecki. W USA do klientów trafiła rekordowa liczba 23 tys. samochodów, czyli o 8 proc. więcej niż przed rokiem.
Taki sam wzrost zanotowano w Chinach (19,8 tys.sztuk). Najpopularniejszym modelem w gamie pozostaje Cayenne (37,2 tys. dostaw), za którym plasuje się "911" (dokładnie 15 615 egzemplarzy).