Porsche ponownie wprowadza na rynek 911 Carrera S, które wypełni lukę pomiędzy 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid. Układ napędowy "eski" został udoskonalony i osiąga teraz poziom mocy zarezerwowany wcześniej dla poprzedniego 911 Carrera GTS.
- Porsche 911 Carrera S. Napęd
- Porsche 911 Carrera S. Hamulce i zawieszenie
- Porsche 911 Carrera S. Wnętrze i wyposażenie
- Porsche 911 Carrera S. Ceny
Porsche 911 Carrera S. Napęd
Trzylitrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem i sześcioma cylindrami na potrzeby nowego 911 Carrera S został gruntownie udoskonalony. Rezultatem jest znaczny wzrost mocy przy jednoczesnej redukcji emisji. Maksymalna moc wynosi 353 kW (480 KM) – o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzedniku, a maksymalny moment obrotowy to 530 Nm. Za transfer siły napędowej na koła tylne odpowiada 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK.
Porsche 911 Carrera S
Aby równocześnie zwiększyć osiągi oraz efektywność, Porsche m.in. zamontowało nowe turbosprężarki i kompleksowo zoptymalizowało chłodzenie powietrza doładowującego, Carrera S korzysta tu z rozwiązań stosowanych w poprzedniej generacji 911 Turbo. W efekcie nowe 911 Carrera S Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.
Porsche 911 Carrera S. Hamulce i zawieszenie
Porsche znacząco wzbogaciło wyposażenie standardowe 911 Carrera S, które obejmuje teraz ogumienie w mieszanym rozmiarze z 20-/21-calowymi obręczami Carrera S, sportowy układ wydechowy z końcówkami w kolorze srebrnym oraz układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), niedostępny dla 911 Carrera.
Porsche 911 Carrera S
Do poprawy dynamiki jazdy przyczynia się nowy układ hamulcowy znany z 911 Carrera GTS. Standardowo zaopatrzono go w czerwone zaciski oraz tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu.
Nabywcy mogą skorzystać z dodatkowych opcji zwiększających osiągi. Na życzenie Porsche oferuje sprawdzone na torze hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) oraz sportowe zawieszenie PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem, występujące razem ze skrętną tylną osią.
W porównaniu z poprzednikiem zoptymalizowano hydraulikę amortyzatorów, co pozwala uzyskać lepszą sterowność, z większą precyzją i udoskonaloną sprawnością reakcji. Układ kierowniczy w połączeniu ze skrętnymi tylnymi kołami jest bardziej bezpośredni, a kinematyka przedniej osi została odpowiednio dostosowana.
Porsche 911 Carrera S
Porsche 911 Carrera S. Wnętrze i wyposażenie
Seryjna specyfikacja obejmuje pakiet wykończenia skórą w kolorze czarnym. Fotele wraz z zagłówkami, deska rozdzielcza, panele drzwi i opcjonalne tylne siedzenia w odmianie Coupe są tu pokryte gładką skórą. Podobnie jak w przypadku innych wariantów 911 Carrera składane tylne siedzenia są dostępne bez dodatkowych opłat, jako alternatywa dla bazowego układu z dwoma przednimi fotelami. Cabriolet jest wyposażony w tylne siedzenia w standardzie.
Porsche 911 Carrera S
Na życzenie dostępne jest rozbudowane wykończenie skórą licznych obszarów wnętrza, w tym pokrywy schowka przed pasażerem, paneli drzwi i podstaw foteli. Opcjonalnie można zamówić kontrastowe przeszycia w kolorze Crayon. Nowe 911 Carrera S korzysta ze wzbogaconej standardowej specyfikacji oferowanej dla całej linii modelowej, do której należą elementy takie jak reflektory LED Matrix czy bezprzewodowa ładowarka smartfona.
Lista opcji obejmuje m.in. układ podnoszenia przedniej osi, innowacyjne reflektory LED Matrix HD oraz pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision, która sprawdza się podczas wypadów na tor.
Porsche 911 Carrera S
Porsche 911 Carrera S. Ceny
Nowe Porsche 911 Carrera S jest już dostępne do zamawiania. Ceny 911 Carrera S w Polsce, z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji, rozpoczynają się od 770 tys. zł za odmianę Coupé. Cabriolet jest wyraźnie droższy, bo kosztuje od 830 tys. zł.