W 25. rocznicę premiery legendarnego modelu, Porsche wprowadza na polski rynek nowe 911 GT3 – samochód , który nadaje się nie tylko do codziennej jazdy, ale również przejażdżek na torze.
- Porsche 911 GT3. Napęd
- Porsche 911 GT3. Ceny
Porsche 911 GT3. Napęd
Porsche 911 GT3 debiutuje od razu w dwóch wersjach: jako torowo zorientowany samochód z tylnym skrzydłem oraz jako bardziej stonowana odmiana z pakietem Touring.
Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy opcji personalizacji, w tym nowego pakietu Weissach dla wersji GT3 oraz pakietu Leichtbau dla odmiany Touring. Oba warianty napędzane są wolnossącym 4,0-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 375 kW (510 KM), dostępnym zarówno z 7-biegową przekładnią PDK, jak i 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Porsche 911 GT3 i Porsche 911 GT3 z pakietem Weissach
Oznacza to, że każdy kilowat zmodernizowanego, wysokoobrotowego wolnossącego silnika w najlżejszej konfiguracji samochodu musi wprawić w ruchu jedynie 3,8 kg (2,8 kg/KM). Zarówno 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK, jak i 6-stopniowa manualna skrzynia GT mają przełożenie główne o 8% krótsze niż w poprzedniku. Obie przekładnie są dostępne dla obu wariantów: 911 GT3 oraz 911 GT3 z pakietem Touring.
Nowe 911 GT3 z PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 311 km/h (dane dla skrzyni manualnej: 3,9 s, 313 km/h).
Pakiet Weissach, jest po raz pierwszy dostępny dla 911 GT3, zapewnia on większy potencjał indywidualnej konfiguracji pod kątem użytku na torze.
Porsche 911 GT3 z pakietem Weissach
Porsche 911 Gt3 otrzymało przeprofilowany przedni dyfuzor, udoskonalony kształt spojlera oraz zmodyfikowane „płetwy” w podwoziu zwiększają docisk i optymalizują przepływ powietrza. Przeprojektowane reflektory LED Matrix, w 911 GT3 dostępne z opcjonalnym białym pierścieniem akcentującym, łączą wszystkie funkcje oświetlenia, eliminując potrzebę stosowania dodatkowych lamp w przednim zderzaku. Pozwoliło to na powiększenie obszaru wlotu powietrza i dodatkowe „uporządkowanie” wyglądu. Z tyłu przeprojektowano dyfuzor, wloty powietrza oraz tylną pokrywę. Tylne skrzydło 911 GT3 ma nowe, pochylone płyty boczne.
Samochód jest standardowo wyposażony w sportowe ogumienie w rozmiarze 255/35 ZR 20 (przód) i 315/30 ZR 21 (tył), o lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni; opcjonalnie dostępne są opony torowe z homologacją drogową.
Porsche 911 GT3 z pakietem Weissach
Porsche 911 GT3. Ceny
Nowością w gamie jest możliwość zamówienia 911 GT3 z pakietem Touring z opcjonalnymi tylnymi siedzeniami, co dodatkowo zwiększa funkcjonalność tego samochodu w codziennym użytku. Klienci mogą również wybrać innowacyjne, lekkie fotele kubełkowe ze składanym oparciem, wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).
Porsche 911 GT3
Dla nabywców obu wersji przewidziano zegarek Porsche Design, który można spersonalizować zgodnie z konfiguracją zamówionego samochodu, włącznie z kolorystyką nadwozia z programu Paint to Sample.
Ceny Porsche 911 GT3 zaczynają się od 1,1 mln zł. Samochód można już konfigurować i zamawiać, natomiast pierwsze samochody pojawią się w salonach Porsche wiosną 2025 roku.